'Müşteri her zaman haklıdır' diye düşünen kazançlı çıkıyor
Kriz döneminde 'sinek avlamak' istemeyen firmalar, kendilerini müşterilerinin yerine koyup, onların gözüyle bakmak zorunda. İşte, işleri azalan firmalara altın öğütler.
Perakendecilik sektöründe müşteri her zaman çok değerli olmasına rağmen, kriz ve durgunluk dönemlerinde daha da büyük önem kazanıyor. Böyle dönemlerde müşterilerin gerçekten ne istediğini iyi anlamak, onların taleplerine odaklanmak ve müşterinin istemediği hiçbir şeyi yapmamak gerekiyor. Ayakta kalabilmek için değişen koşullara hızla uyum sağlamak, sorunlara esnek çözümler üretmek de şart. Deloitte tarafından hazırlanan raporda ise perakendecilere şu önerilerde bulunuluyor:
Bu önerilere dikkat! * Arz ve talep değişimlerinin ürün portföyünüzü nasıl etkileyeceğini anlayın. * Fiyatlarınızı tüketici talebindeki değişikliklere göre değerlendirin. * Ürün kategorilerinizin hangilerinin durgunluk döneminde büyüyebileceğini saptayın. * Artan benzin fiyatlarını düşünerek, müşterinizin mağazaya gelmeden alışveriş yapmasını sağlayacak çözümleri göz önünde bulundurun. * Müşterilerin fiyat beklentilerini karşılamak için alternatif tedarik yolları planlayın. * Tüketicilerin hangi özelliklere daha az önem verdiğini, hangi özellikler için ek maliyete katlanmak istemediğini belirleyip, fiyatları ayarlayın.