Kampanyalarla hayatımıza giren tasarruflu ampullere ilgi giderek artıyor. Elektrik faturalarını azaltan tasarruflu ampul pazarı daha şimdiden 350 milyon doları buldu.
Küresel ısınma, zamlar ve krizle birlikte tasarruf kelimesi hayatımızda daha da bir anlam kazandı. Bina yalıtımcıları, klozet üreticileri, musluk firmaları birbirinden farklı tasarruf imkanları sunarken, enerji cimrisi ampuller de tüketiciyi cezbediyor. Enerji Bakanı Hilmi Güler'in de gündeminde tasarruf bulunuyor. Ocak 2008'de başlatılan 'Enerji Verimliliği' (EN-VER) projesiyle halkı enerji tasarrufuna yönlendirmek isteyen Güler, Koç Grubu'nun sponsorluğuyla halka 1 milyon adet tasarruflu ampul dağıtacak.
Yüzde 80 daha ucuz 100 wattlık standart ampul yerine, 20 wattlık enerji tasarruflu ampul kullanılmasıyla, aynı aydınlatma kalitesinde yüzde 80'e varan enerji tasarrufu yapılabiliyor. Bu da, evlerde aylık elektrik kullanımının yüzde 20'sini aydınlatmanın oluşturduğu dikkate alındığında, tüketicilerin aydınlatma için yüzde 80 daha az fatura ödemesi anlamına geliyor. Tasarruf sağlayan bu ürünlerin toplam pazar içindeki ağırlığı da artıyor. 2 yıl önce pazar payı yüzde 5 bile olmayan yeni nesil ampullerin, bugünkü payı yüzde 15. Öte yandan, 1 milyon standart ampulün atmosfere saldığı karbondioksit miktarının 1 yılda emilebilmesi için 2.5 milyon ağaç gerekli.