Satın aldığınız ürün bozuk çıkarsa, kendi kendinize söylenmek yerine hakkınızı arayın; sonuca ulaşmadan asla pes etmeyin....
Günümüzde tüketim alışkanlıkları sürekli değişim gösterirken; tüketici şikayetlerinin artması ise bilinçli alışverişin önemini ön plana çıkarıyor. Alışverişten para ve zaman kaybederek dönmemek için öncelikle ihtiyaçların belirlenmesi gerekiyor. Mağazaların sakin olduğu saatlerde alışverişe çıkmak da bir diğer önemli kural. En önemlisi ise tüketici haklarını öğrenebilmek. Yapılan alışverişten mağdur duruma düşmemek için uzmanlar şu önerilerde bulunuyor: Mal bozuk çıkarsa * Ayıplı, kötü mal ve hizmeti asla kabul etmeyin. * Satın aldığınız malın ayıplı çıkması halinde 30 gün içinde bedel iadesini, değiştirilmesini, indirim yapılmasını veya ücretsiz tamirini isteyebilirsiniz. * Gerektiğinde şikayetçi olmaktan çekinmeyin. Sonuca ulaşmadan hemen pes etmeyin. Kötü malı asla sineye çekmeyin. * Taksitli alışverişlerinizde sözleşme yapın. * Satıcı sizden borç toplamınız tutarında tek senet isteyemez. Senetlerinizin her bir taksit için ayrı ve adınıza düzenlenmesini isteyebilirsiniz.