Son günlerde araç muayene istasyonlarında yaşanan sıkıntılar yüksek perdeden dile getirilmeye başlandı. Şikayetlerin başında uzun kuyruklar geliyor. Araç sahipleri saatlerce kuyruk beklemekten ve mesai saati içinde sıra gelmeyince tekrar gelmek zorunda olmaktan şikayetçi. Bu konuya iki farklı açıdan bakalım. Muayene istasyonlarında daha önce de uzun kuyruklar oluşuyordu. Bu kuyruklar çabuk unutulmuş belli ki. Yani bu yeni bir sıkıntı değil. Ama tabii o dönemde kıymeti kendinden menkul 'trafik takipçileri' aracı götürmeden muayene işini halledebiliyordu. Bu da bazı araç sahiplerini kuyruk bekleme eziyetinden kurtarıyordu.
Personel yetersiz mi? TÜVTÜRK muayene istasyonlarında çalışan personelin, yeterli eğitime sahip olmadığı da yazılıp çiziliyor. Oto sanayi sitelerinde araçlarını çıraklara emanet edenlere sormak lazım, araçlarının tamirini yapanların tecrübesi ve eğitimi ile ilgili bu kadar hassa davranıyorlar mı diye. Bu istasyonlarda çalışan personel en azından belirli bir standarta sahip eğitimden geçiyor ve sadece kontrol ediyorlar. Yaptıkları işin önemli bir bölümünde cihazlar kullanılıyor. Yeni kurulan bir sisteme biraz zaman tanımak lazım. Muayene istasyonlarına giden araç sahipleri eksiklerini tamamlamak için yetkili servis ve oto sanayi sitelerine gitmek zorunda kalacak. Bu her ne kadar araç sahiplerine mali külfet getirse de, hem araçları daha güvenli hale getirecek, hem de sektöre biraz nefes aldıracak.