Bakkallar gibi kepenk kapatmak istemeyen yerel marketler, güçbirliği yaparak ayakta kaldı. Para dergisinin haberine göre şimdilik 200 marketin yaptığı güçbirliğinin hedefi 6 milyar dolar ciro...
***
Güçlerini birleştiren yerel marketler krize kafa tutuyor
Bakkallarla aynı kaderi paylaşmak istemeyen 200 yerel market, güç birliği yaptı Hedef, bin 500 olan mağaza sayısını bin 700'e, ciroyu da 6 milyar $'a ulaştırmak.
Ekonomik kriz gerekçesiyle birçok sektörde yatırımlar askıya alınırken, gözü kara yerel market zincirleri 2009 yılı için ciddi büyüme planları yapıyor. Maziye karışan 'kahraman bakkal' dönemini yaşamak istemeyen 200 yerel market, güç birliği yaparak Türkiye Perakendeciler Federasyonu (PERDER) çatısı altında birleşti.
İstihdam kapısı olacak
Para dergisinin haberine göre, bu birleşme sonucunda bin 500 markette 31 bin çalışana ve 4.5 milyar dolarlık yıllık toplam ciroya ulaşıldı. Eğer hedefler tutarsa, 2009 sonunda yerel zincirlere ait market sayısı bin 700'e, çalışan sayısı 40 bine, toplam ciro büyüklüğü de 6 milyar dolara ulaşacak. Bu büyüme hedefleriyle yerel marketler gelecek yıl da istihdam için önemli bir kapı olacak.