İş kazasını bildirmeyen işveren ne ile karşılaşacak?
İşveren iş kazası geçiren SSK'lı personelinin durumunu bulunduğu yerdeki kolluk kuvvetlerine derhal bildirmesi gerekir. Sosyal Güvenlik Kurumu'na ise kazadan sonraki 3 iş günü içinde bildirme mecburiyeti vardır. İşveren, iş kazasını ve meslek hastalığını bildirge ile e-sigorta yoluyla haberdar edebileceği gibi doğrudan ya da posta yoluyla ilgili ünitelere de gönderebilecek. Eğer adi posta veya kargo ile bildirim yapma yolunu seçerseniz SGK kayıtlarına intikal tarihi taahhütlü veya iadeli taahhütlü veya acele posta ile yapılan bildirimlerde de postaya veriliş tarihi esas alınacak.
Eğer iş kazasını bildirmezseniz? İşveren olarak iş kazasını süresi içinde Sosyal Güvenlik Kurumu'na bildirmezseniz yaptırımla karşı karşıya kalacaksınız. Bu durumda bildirim tarihine kadar geçen süreye ilişkin sigortalıya ödenecek geçici iş göremezlik ödeneği işverenden tahsil edilecek. İş kazasının meydana gelmesinde bir kusurunuz olmasa bile süresi içinde bildirimde bulunmamanız durumunda sözkonusu giderler size rücu edilebilecek. Bizden uyarması!