Beşiktaş Çarşısı Müdürü, krizin adının durgunluğu getirdiğini belirterek 'Kriz lafı insanlarda baskı oluşturdu ve alışverişten kaçar oldular' dedi.
Türkiye'nin ilk alışveriş merkezlerinden Büyük Beşiktaş Çarşısı, krizle birlikte eski günlerini yitirdi. Büyük Beşiktaş Çarşısı Yönetim Müdürü Ünsal Yeşilyurt, müşteri akışının ve satışlarının yüzde 30 düştüğünü söyledi.
İpler tüketicide Türkiye'deki krizin reel bir kriz olmadığını belirten Yeşilyurt, "Türkiye'de krizin adı krizi getirdi. Kriz lafı insanların üzerinde psikolojik baskı oluşturdu ve insanlar alışverişten kaçar hale geldiler. Paralarının ceplerinde kalmasını istiyorlar" dedi. Alışverişlerin yüzde 30 düşmesi ile esnafın zor bir dönemden geçtiğini ifade eden Yeşilyurt, şöyle devam etti: "Bizdeki esnaf küçük esnaf. Sermayesi az olanlar ayakta kalmak için mücadele ediyorlar. Alışverişler düştüğü gibi, insanlar krizin adını bahane ederek, daha da indirim istiyor. 'Zaten kriz var, satamayacaksın' diyorlar. İpler tüketicinin elinde." Büyük Beşiktaş Çarşısı'nın en büyük avantajının ise direkt alışveriş odaklı olması olduğunu vurgulayan Yeşilyurt, "Birçok alışveriş merkezine insanlar gezmek için geliyor ama biz alışveriş odaklıyız. Bizde cafeler, restaurantlar yok. Ayrıca, İstanbul Ticaret Odası'nın başlattığı, 'Alışveriş İçin Gün Bugün' kampanyası satışlarda yüzde 20 hareketlilik sağladı" şeklinde konuştu.