Kadınlar doğal yaşama alışkanlıklarına dönmeye başlayınca büyümekte olan kozmetik sektörü harekete geçti. Arı ürünleri arı sütü ve bal kozmetiğin en gözde hammadesi oldu.
Türk kadını, kozmetik ürün kullanımında dünya kadınlarına yetişemiyor. Güzelliğine güvenip ihtiyaç duymadığından mı, yoksa önem vermediğinden mi bilinmez ama örneğin, Yunanlı kadınlar kozmetik sektörüne yılda 8 milyon dolar harcarken Türkiye'de bu rakam sadece 1.8 milyon dolar. Tüm bu rakamlara rağmen kozmetik sektörü yılda yüzde 15- 20 büyüyor. 2010'da ise bu büyüme rakamının iki katına çıkacağı öngörülüyor. Bu büyüme sırasında kadınların içeriği doğal ürünlere yöneldiğini keşfeden kozmetikçiler de formüllerinde geleneksel yöntemleri kullanmaya başladı.
KOZMETİKTE BALLI DÖNEM Özellikle artan hastalıklar ve kanser söylentileri kadınları sentetik kozmetikten uzaklaştırdı. Kozmetik kullanan kadınlar da doğal beslenme alışkanlıkları ve geleneksel bakım yöntemlerini araştırmaya başladı. Kozmetik sektörü yeni adımlar atmakta gecikmedi. Bir dönem Aloe Vera'lı ürün çılgınlığı her yeri sarmıştı. Ancak bu ürünlerin ne kadar doğal olduğu tartışmaları gündemden düşmemişti. Şimdilerde ise doğal hammaddeler arasında firmaların yeni bir gözdesi var: Arı ürünleri yani bal ve arı sütü.