Metro, krizde bakkallara odaklandı, 5 yılda 2 bin bakkalı baştan donattı Hakan Ergin.
Dünyayı etkisi altına alan küresel kriz nedeniyle değeri artan bakkallar, Metro Group'un da gözdesi oldu. Veresiye verdiği ve kredi kartından uzak durduğu için Türk tüketicisinin krizde alışveriş için tercih ettiği bakkalların, cirolarının 3'te 1'ini oluşturduğunu söyleyen Metro Toptancı Market Genel Müdürü Hakan Ergin, "Bakkallar ayakta kalırsa bizim ciromuz da ayakta kalır" dedi.
'AVANTAJ SAĞLIYOR' Bakkalların cirosunun arttığını belirten Ergin "Kriz nedeniyle sepetlerini küçülten ama daha sık alışverişe çıkan tüketiciler, kendilerine en yakın alışveriş noktası olan bakkalları tercih ediyor. Bu ilgi hem bakallara hem de bağımsız marketlere avantaj yaratacak" diye konuştu. Bakkalların cirolarını yükseltecek mağaza düzenlemeleri yaptıklarını ifade eden Ergin, şunları kaydetti: "Son 5 yılda 2 bin bakkalı ücretsiz yeniledik. Çünkü iyi bir bakkal alışveriş merkezine ya da en büyük rakibi indirim marketlerine de karşı durabilir."
'DESTEKLİYORUZ' İndirim mağazalarında maksimum bin ürün olmasına rağmen, bakkallarda bin 500 ürünün olduğuna dikkat çeken Ergin, "Bu, onların mali açıdan zorlanmalarına neden oluyor. Biz verdiğimiz destekle bunu değiştiriyoruz. Hedefimiz yeter ki bakkallar ayakta kalsın" dedi.