Otomotiv sektöründeki daralma, firmaların önemli oranlarda indirimler yapmasına neden oldu. Cebinde parası olan tüketici için, şimdi otomobil almanın tam zamanı.
Küresel krizin etkisini arttırması ve Hükümet'in ÖTV indirimi ya da hurda teşviki gibi önlemler almaması nedeniyle otomotiv firmaları kampanyalara ağırlık veriyor. Ekim ayında düzenlenen ve piyasaya hareket getirmesi beklenen Autoshow fuarına rağmen satışların yüzde 40'a yakın oranda gerilemesi otomotiv için tehlike çanları anlamına geliyordu. Krizden fazla yara almadan çıkmak için, iç piyasanın hareketlendirilmesi gerektiğini savunan otomotivcilerin çağrıları şimdiye kadar sonuçsuz kalırken, alışıldığı şekilde yıl sonunda yüksek satış rakamlarına ulaşamayacakları da kesinleşti. Stoklarını eritmek ve krizden en az zararla çıkmak isteyen firmalar, son yıllarda artık alışılan kampanyaları son çare olarak görüyor.
Müşteri el üstünde İndirimler, ÖTV gelirinin azalmasını engellemeye yönelik olarak yüzde 10 ile sınırlandırılmıştı. Firmaların hareket alanını biraz daraltan bu uygulamaya karşılık, Renault ticari araçlar için 'ÖTV bizden' kampanyasıyla bu maliyeti de üstlendi. Benzer kampanyaların diğer markalarda da yapılması bekleniyor. Bunun yanı sıra 5.000 YTL'ye varan indirimler, faizsiz kredi, takas indirimleri ile otomobil firmaları müşterileri cezp etmeye çalışıyor. Taleplerin yüzde 75'ini geri çeviren bankalardan kredi kullanabilen veya nakit parası olan tüketiciler için otomobil almanın tam zamanı.