Sabancı Holding ve Bridgestone işbirliğinin 20'nci yıldönümünde, Türkiye ve Brisa için umut dolu mesajlar verildi. Bridgestone Başkanı, 'Türkiye stratejik önemli bir pazar' dedi.
Türkiye'nin en büyük lastik üreticisi Brisa, 1988'de Sabancı Holding ve Bridgestone Corporation ortaklığıyla kuruldu. Ortaklığın 20'nci yılının kutlandığı toplantıda Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, Bridgestone Corporation Başkanı Shoshi Arakawa ile Brisa Genel Müdürü Bülent Savaş birer konuşma yaptı. 20 yıl önce Türkiye'de görevli olan Arakawa, "Türkiye'de önemli ekonomik gelişmeler oluyor. Avrupa ile olan ekonomik bağlantıları, Türkiye'yi stratejik anlamda oldukça önemli bir pazar haline getirmekte. 20 yılda teknolojik desteğimizi sürdürdük ve Brisa kayda değer gelişmeler gösterdi. Brisa'nın hem otomotiv endüstrisi, hem yenileme pazarı lastiklerinde pazardaki liderliğini hep koruyacağını söylemek yanlış olmaz" şeklinde konuştu.
3 lastikten 1'i Brisa Güler Sabancı ise, Brisa'nın iki kuvvetli kültürün uyumlu çalışması sonucu Bridgestone ve Lassa markalarıyla gerek Türkiye'de gerekse çevre ülkelerde önemli bir pozisyona sahip olduğunu ve bunu sürdüreceğini vurguladı. Bülent Savaş da, Brisa'nın dünyanın 29'uncu, Avrupa'nın 6'ncı büyük lastik üreticisi olduğunu ve 54 ülkeye yılda 4 milyon adet lastik ihraç ettiğini söyledi. Savaş, Türkiye'de satılan her 3 lastikten 1'ini ürettiklerini, hedeflerinin ise yüzde 50 pazar payı ve dünyanın en büyük 10 üreticisi arasına girmek olduğunu açıkladı.