Küresel krizin etkileri ile hazır giyim sektörünün normal bir sezon geçirmediğini söyleyen Orka Group Genel Koordinatörü Osman Arar, "Firmalar sezonun ortasında indirime başladı. İndirimler vatandaşa piyango gibi oldu. Tüketiciler ihtiyaçlarını ertelemeyip bu indirimlerden yararlansınlar" dedi. Tüketicinin alışverişlerini askıya aldığını, firmaların da bu durumu indirimlerle aşmaya çalıştığını belirten Arar, "Ülkenin dinamosu alışveriştir. Alışveriş durursa, ekonomide durgunluk başlar" diye konuştu.
Daralma yaşanıyor Bu ortamda firmaların kârlılıktan çok likiditeye odaklandığını ifade eden Arar, şunları kaydetti: "2001 krizinden sonra, iç piyasada bir yükseliş vardı. Ama geçen yıldan beri hazır giyimde daralma var. Bu daralma 2010'un ilk yarısına kadar sürecek. Bu zamana kadar direnebilen firmalar dayanacak."