740 milyon YTL'lik Türkiye deterjan pazarında konsantrematik dönemi başlıyor 9 kg olarak satılan çamaşır deterjanları ay ortasında 6 kg'lik paketlere girecek.
Daha az su ve elektrik harcayarak çamaşır yıkamak artık mümkün olacak. Türkiye'de temizlik ve deterjan maddeleri sektörünün yüzde 85'ini temsil eden 16 şirketin üyesi olduğu Sabun ve Deterjan Sanayicileri Derneği'nin (SDSD) öncülüğünde yürütülen, 'deterjanda konsantrematik ürünlere geçiş çalışmaları' tamamlandı. 740 milyon YTL'lik Türkiye deterjan pazarında büyük değişim yaratma iddiasını taşıyan ve ambalajlarda yüzde 33'lük küçülme sağlayacağı belirtilen konsantrematik logolu ürünler ay ortasından itibaren raflara çıkacak. Standart toz çamaşır deterjanlarının sıkıştırılmış hali olan konsantrematik deterjan ile 9 kg olarak satılan deterjanlar aynı performansı sağlayacak şekilde 6 kg olarak ambalajlanarak satılacak.
Tasarruf hedefi SDSD Başkanı Ahmet Pura, konsantrematik ürünle 1 yılda doğaya bırakılan toz deterjan miktarının 250 bin ton azalacağını, 150 gramla yıkanan çamaşırın 100 gramla yıkanır hale geleceğini söyledi. Konsantre deterjanın düşük ısıda, ön yıkama yapmadan temizlik garantisi sunduğunu kaydeden Pura, "Yıkama başına 75 W ampülün 1 saatte harcadığı elektrik kadar tasarruf mümkün olacak" dedi.