Ramazan ayı ve bayram tüketime fazla yardımcı olmadı. Gıda dışındaki alanlarda yapılan alışverişler geçen yılın altında kaldı. Bunda; tüketim alışkanlıklarının değişmesi etkili oldu.
Umudunu Ramazan ayına ve bayram alışverişine bağlayan perakendeciler, gıda dışındaki alanlarda alışverişin geçen yılın altında kalmasıyla hayal kırıklığına uğradı. Sektör temsilcileri, bu konuda, tüketim alışkanlıklarının değişmesi, alışveriş yerine bayramlarda tatile daha fazla para harcanması ve satışların sezonun geneline yayılmasının payı olduğunu belirtiyor. 'Sıkıntının iki kaynağı var' Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Servet Topaloğlu, son 2 ayda gıda dışı alandaki satışların geçen yılki hacimlere ulaşmadığını ve Ramazan Bayramı'nın bu duruma çok fazla yardımcı olamadığını kaydetti. Tekstil, elektronik ve kozmetik gibi gıda dışı alanlarda son 2 aydır düşüş yaşandığını söyleyen Topaloğlu, şöyle konuştu: "Sıkıntının iki kaynağı var. Birincisi, son zamanlarda çok sayıda alışveriş merkezinin arka arkaya açılması. Aynı markalar, birbirine yakın noktalarda yeni mağazalar açtı. Dolayısıyla yeni pazar yaratmaktansa, kendi pastasından pay alıyorlar. İkincisi de global krizin yarattığı tedirginlik."