Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, yeni Symbol'ün satış başarısını artırarak devam ettireceğini söyledi..
Türkiye binek otomobil pazarının liderliğini 10 yıldır bırakmayan Renault, Türkiye için en önemli 2 modelinden biri olan Symbol'ü yeniledi. 2000 yılından bu yana 600 bin adetten fazla üretilen Clio Symbol'ün yerini alan yeni Renault Symbol'ün satış başarısını artırarak devam ettirmesi bekleniyor. Oyak Renault'nun ihracatında önemli paya sahip olan Clio Symbol, 2006 yılında 43 bin 437 adet, 2007'de ise 51 bin 304 adet ihraç edilmişti. TAM KAPASİTE ÇALIŞACAK Yani Clio Symbol üretiminin ortalama yüzde 67'si dış pazarlara yollanmıştı. Yeni Renault Symbol'ün de bu başarıya ulaşmasına kesin gözle bakılıyor. Renault Symbol için düzenlenen uluslararası test sürüşünde konuşan Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, kurulu 360 bin adetlik üretim kapasitelerinin 2009'da tam olarak doldurulacağını söyledi. Tunalıoğlu, halen 6 binin üzerinde çalışanı bulunan fabrikada yeni yatırımlar için hazırlıkların devam ettiğini kaydetti. Türkiye'de üretilen modellerin daralan değil, yükselen pazarlara yönelik olmasının işsizlik fırtınasından korunmada etkili olduğunu belirten Tunalıoğlu, "Symbol'ün satışları giderek artıyor. Clio Grand Tour da aynı şekilde. Kaliteli, rekabetçi ve esnek üretim de fırtınaları atlatmamızı sağlıyor" dedi.