Leonardo Da Vinci'nin tasarımını çizdiği dünyanın en büyük çaplı sanat eseri Altın Boynuz'un üzerinde salınıyor; Galata köprüsü... Golden Horn deniyor Boğaz'ın İstanbul içlerine girinti yapan kısmına. Sarayburnu'ndan Sirkeci, Eminönü, Balat yönüne bir gerdanlık gibi uzanıyor o girinti yani Altın Boynuz. Peki ya o geçişlerimizin-dönüşlerimizin- kavuşmalarımızın ve ayrılmalarımızın yolu; Galata Köprüsü?
SANAT KÖPRÜSÜ Hikaye o ki; Galata Köprüsü için ilk girişim II. Beyazıt döneminde gerçekleşiyor. Leonardo da Vinci, padişahla temasa geçerek bir Haliç Köprüsü tasarımı sunuyor. Altın Boynuz için hazırlanan köprü tek açıklıklı 240 metre uzunluğunda ve 24 metre genişliğinde imiş ve eğer yapılsaymış dünyadaki en uzun köprü olacakmış. Maalesef istekli dizayn padişahın onayını karşılayamamış. Diğer İtalyan sanatcısı Michelangelo İstanbul'a köprü için davet edilmiş. Michelangelo bu teklifi reddetmiş. Altın Boynuz'a karşıdan karşıya köprü yapma düşüncesi 19. yüzyıl'a kadar rafa kaldırılmış.
ŞİMDİNİN KÖPRÜSÜ O döneme göre maliyeti ve düşünüşü açısından problemli görünüyor biraz. O gün için imkansızlığı üzerine konuşulan köprü Da Vinci ustanın tasarımından tam 350 yıl geçtikten sonra 1845 yılında, Sultan Abdülmecid zamanında annesi Bezm-i Alem Valide Sultan tarafından yaptırılıyor. Bu fotoğraflar işte o köprünün bugünki halleri üzerinedir.