Çocukların yetenek alanları da kişilikleri gibi zaman içinde değişim ve gelişim gösterebilmektedir.
Sosyal beceriler ve çeşitli yeteneklere bağlı olarak her çocuk farklı gelişimler içinde olabilir. Dili iyi kullanan çocuk sayısal anlamda aynı başarıyı gösteremeyebilir. Sporda iyiyken resim alanında yeterli beceri ve başarıyı gösteremeyebilir.
ONLAR BAĞIMSIZ BİREY Her çocuğu bağımsız bir birey olarak kabul etmeliyiz. Çocuğun kendine has kişilik özelliklerinin değişken olabileceğini unutmamalıyız. Zira o, henüz öğrenme ve yetilerini kazanma ve pekiştirme yolundadır. Çevre koşulları ile annebabanın çevre ile olan iletişim tarzı çocuğu etkilediği gibi çevre ve aile içindeki davranış türleri de çocuğun davranışlarını biçimlendirir. Böylelikle, kalıcı özellikler olarak hayatın yönlendirilmesi ve biçimlendirilişi ortaya çıkmış olur. Genellikle okul çağındaki çocuk çevresinde olup biteni gözler ve algı mekanizmasını harekete geçirir. Renkleri algılarken nesneleri, onlarla olan bağlantıları ve kavramları tanır. Nesnelerin biçim ve boyutlarını irdeler, uzun-kısa, büyük-küçük sözcüklerini nesneler üzerinde tanımlamaya çalışır. Öğrenmeye hazır ve okula başlayacak konuma gelir. Bu durumda bireyleşme sürecinde ve sürekli gelişim içinde olan çocuk sergilediği ve gösterdiği başarılar nedeniyle desteklenmelidir. Böylece, çocuk okula başladığı günleri saygı ile anarak kendisinin önemsendiğini sürekli olarak hatırlayabilir.