Türkler'in nasıl alışveriş yaptığı araştırıldı ve hayli ilginç sonuçlar çıktı ortaya. Buna göre; Türk erkeği alışverişi Türk kadınından daha fazla seviyor!.
Cotton Council International'ın Türkiye'de yaptığı "Türk tüketicilerin alışveriş trendleri" araştırmasında ilginç sonuçlar ortaya çıktı. Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye'de erkekler, dış giyimde kadınlardan daha fazla alışveriş ve harcama yapıyor, kıyafet seçerken arkadaş tavsiyesine önem veriyor ve indirimleri takip ediyor. CCI (Cotton Council International), tüketicilerin alışveriş ve giyim trendlerinin anlaşılıp, pazarlama faaliyetlerine yön vermesi için, Türkiye'de ilk kez Mart 2008'de gerçekleştirilen araştırma sonuçlarını açıkladı.
AYDA 1 KEZ HARCAMA Araştırmada Türkiye; İtalya, Almanya, İngiltere gibi ülkeler ile karşılaştırıldığında yüzde 71'lik oranla alışveriş yapmayı en çok seven ülke oldu. Sonuçlara göre; Türkiye'de tüketicilerin yaklaşık dörtte üçü alışveriş tutkunu. Kadınlar (yüzde 84), erkeklere (yüzde 60) oranla genel giyim alışverişinden daha çok hoşlanıyor. Türk tüketicilerin yarısından fazlası (yüzde 57) en az ayda bir kez alışveriş yapıyor. Ancak konu satın almaya gelince, bilinenin aksine Türk erkekleri dış giyimde kadınlardan daha fazla alışveriş ve harcama yapıyor. Bu harcama özellikle yüzde 50'lik oranla jean pantolonlarda ve yüzde 45'lik oranda takım elbise alışverişlerinde kendini gösteriyor.