Okul fobisi psikoterapi yöntemiyle de çözülebilir. Uzman terapistler çocuğa okulu tekrar sevdirebilir.
Okul fobisinin en fazla yaygın olduğu 5-8 yaşlarında bıraktığı olumsuz iz, ikinci yoğun olan yaş grubu 11-14 yaşlarına oranla daha azdır. Okuldan uzak kalmanın getireceği sorunlar nedeniyle okul fobisi olan çocukların elden geldiğince bir an önce okula dönmeleri amaçlanır. Çocuğun okula dönmesinden önce sorunun nedenlerini anlamasına yardımcı olmak ve endişelerini azaltmak amacıyla bir süre için psikoterapi yapılmasını uygundur. 6-12 ay gibi bir tedavi sürecinden sonra çocukların okula dönmelerinin başarılı sonuçlar verdiği görülmüştür.
OKUL ÖZENDİRİLMELİ Kronik okul fobisinde çocuğun okula dönmesinde psikoterapi olumlu sonuçlar verir. Böyle bir tedavi yöntemine girişmeden çocuğun okula dönmesi, onun okulda giderek daha çok mutsuz olmasına ve gerek sosyal gerekse akademik başarı açısından arkadaşları arasındaki statüsünü kaybetmesine neden olur. Akut okul fobisi olan çocukları okula bağlayabilmek ancak uzman terapistlerin yoğun çabalarıyla olasıdır. Sağlıklı bir gelişim ancak etkili bir davranış terapisi ve aile yönlendirme yöntemiyle gerçekleşebilir. Bu çocukların sınıfta daha az endişe duymalarını, daha huzurlu olmalarını sağlamak için özel eğitim egzersizleri, okulu çocuğa yeniden tanıtma ve özendirme girişimleri başarılı olur. Çocuk, gerekirse önce 1 saat, sonra yarım gün, sonunda tam gün okula gönderilebilir. Anne ve babaların da okula gidip kısa bir süre sınıfta oturması çocuğun kendisini okulda rahat, evinde gibi hissetmesini sağlayabilir. Anne ve babalar da okulda yeterli bakım ve eğitim olduğu yönünde eğitilmeli, aşırı koruyucu tavırlardan kurtulmalıdır. Böylece çocuk yavaş yavaş okula uyum sağlamaya başlar.