15 yıldır Ford'da görev yapan Aykut Özüner, şu anda satış ve pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapıyor. Özüner, Takvim'e özel açıklamalarda bulundu.
* Ford denildiğinde size göre tüketiciler ne algılıyor? Gerek tasarım anlayışı, gerek sürüş dinamiği, çağdaşlık, modernlik ve dayanıklılık... Bunlar Ford'un olmazsa olmazları. Her marka belirli özellikleriyle anılır. Ford DNA'sını ise sürüş dinamiği oluşturuyor.
* Genel olarak değerlendirmek gerekirse hangi alanlarda lidersiniz? Geçen yıl ihracatta liderdik. Otomobilde ikinciydik. Bu sene 3-4'üncüyüz. Otomobilde rekabet çok fazla. Biz pazar payımızı yüzde 9-10 civarında korumak ve sağlamlaştırmak istiyoruz.
* Mevcut pazar payından memnun musunuz? Bütün segmentlerde pazar payımız yüzde 26-27 olarak devam ediyor. Focus'la markamız adına iyi bir atak yaptık. Ticari olarak algılanan bir marka iken, otomobilde de tüketicinin dikkatin çektik. Son 10-15 yıla baktığımızda, pazar payı açısından ciddi bir savaş var. Bir marka hariç onun dışında herkesin pazar payı yarım puan yukarıda, yarım puan aşağıda.
* Ford 2007 yılını nasıl kapattı? Otomotivde 106 bin araç satarak 2007'yi lider kapattık. Pazar payımız yüzde 16.8 civarındaydı. Otomobil ve ticari toplam ayrımına baktığımız zaman ticaride yüzde 26-27,otomobilde ise 9.2'ydi.
* Bu yılki hedefiniz nedir? Tahmin etmek çok zor. İlk 3 ay hızlı başladığı için pazar aşağı gidiyor. Endüstrinin geçen yılki seviyelerde olmasını bekliyoruz.
* Tüketici gözünde marka olarak kaçıncı sıradasınız? Birçok segmentte araç almak isteyen müşterinin tercih edeceği ilk 2-3 marka arasındayızdır.