OKS tercihi yaparken, puanların geçen yılla karşılaştırılması hata olur. Geçen yıl yapılan puanlama sistemi bu yıl için referans olmamalı.
Bu yıl, OKS puanı hesaplanırken kullanılan değişkenleri geçtiğimiz yıllarla karşılaştırınca önemli farklılıklar görülüyor. Bunun nedeni ise sınava katılan aday sayısındaki artış, gerek test ortalamalarındaki ve standart sapmalarındaki küçük farklılıklar ve özellikle öğrencinin ilköğretim başarı puanının eklenme yöntemidir. Bu nedenle geçmiş yılların deneyimini aynen kullanmak bazı hatalar doğurabilir. Sınav hazırlık süreci kadar önemli olan tercih sürecinde alınacak doğru kararlar ve isabetli tercihler öğrencinin geleceğinde etkili olacaktır. Aksi taktirde sınava hazırlık döneminde ve OKS'de elde edilen kazanımlar, masada yani tercih formunda kaybedilebilir. 2007 ve 2008 arasındaki puanlama farklarını örneklendirebiliriz. Örneğin 2007 OKS'inde Türkiye 5 binincisi A.Ö. 448.570 TM puanı almışken bu yıl OKS'de 5 bininci olan H.K. 481.792 TM puanına sahip. Bu iki öğrencinin yüzdelik dilimleri ise 0.6-0.5. Yani yüzdelik dilimlerde büyük bir fark yok. Bu yüzden tercih listesi oluşturulurken öğrencinin "Genel Başarı Sırası"yla elde edilen "Genel Başarı Yüzdelik Dilimi" dikkate alınmalı. Öğrencinin Sınav Sonuç Belgesi'ndeki genel yüzdelik dilimine belirli oranlarda eklemeler ve çıkarmalar yapılarak, tercih listesine yazılabilecek okullar tespit edilebilir. Tercih listesi oluştururken okullara verilen "tercih kodları"na dikkat edilmeli. Çünkü geçtiğimiz yıl tercihlerde kullanılan okul kodlarının tamamı bu yıl değiştirildi. Tercih listeleri oluşturulurken geçtiğimiz yılın okul tabloları bu yüzden dikkate alınmamalı. Tercih sürecinde oluşabilecek hatalardan dolayı bir olumsuzluk yaşanmaması için bakanlığın internet sitesinden ulaşılabilecek tablolar kullanılmalıdır. (http://oges.meb.gov.tr/oks/tablo. html) Tercih formlarını teslim ettikten sonra elde kalan formu dikkatle incelemek, okul isimlerini, alan bilgilerini kontrol etmek olası bir hatayı engelleyecektir.