Mustafa Koç, 'İlk hedef Arçelik'in know-how'ını ve Ar-Ge kapasitesini Grundig'e aktarmak İkincisi de ürünlerini tüm dünyaya yayarak Grundig'i küresel marka haline getirmek' dedi.
Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, "İlk hedefimiz Arçelik'in know-how'ını ve Ar-Ge kapasitesini Grundig'e aktarmak. İkincisi de verimli ve güçlü dağıtım kanallarımız aracılığıyla ürünlerini dünyaya yayarak Grundig'i küresel marka haline getirmek" dedi. Grundig'in Koç Topluluğu bünyesine katılmasına ilişkin toplantıda konuşan Mustafa Koç, dayanıklı tüketim sektöründe 4 ülkeye yayılmış 12 fabrika ile üretim yaptıklarını, beyaz eşya ve televizyon üretiminde topluluk şirketlerinin Avrupa'da ilk 3'te yer aldığını vurgulayarak, bu performanslarda Arçelik'in çok büyük payı olduğunu kaydetti. Koç, Arçelik'in 143 patent başvurusu ile dünya çapında en çok uluslararası başvuru yapan şirketler listesinde yer alan tek Türk şirketi olduğuna dikkati çekerek, aynı başarıyı tüketici elektroniğinde de yakalamak istediğini, Grundig markasının alınmasının arkasında bu nedenin yattığını söyledi.
'Yüzde 60 büyüteceğiz' Koç Holding CEO'su Bülent Bulgurlu da önce Avrupa'da sonra tüm dünyada Grundig markasını yeniden konumlandıracaklarını ifade etti. "2008'de LCD pazarının Avrupa'da yüzde 30 büyümesi bekleniyor. Biz Grundig'i LCD'de yüzde 60 büyütme hedefindeyiz" diyen Bulgurlu, Grundig LCD TV'ler için Avrupa'nın yanı sıra yeni pazar hedefleri olarak Rusya, Ortadoğu ve Kuzey Afrika'yı seçtiklerini kaydetti.