Karoser parçaları elden geçirilmiş olmasına rağmen, tasarım çizgileri korunan 2. nesil X-Trail görünenin aksine aslında yepyeni bir otomobil. Kaliteli, konforlu ve rekabetçi.
Nissan'ın kompakt SUV'u XTrail tamamen yeni bir otomobil. Dışarıdan birinci jenerasyonun makyajlanmış hali gibi görünse de Nissan X-Trail, hem Qashqai'de de kullanılan yeni bir platforma hem de daha iri boyutlara sahip. Ayrıca iç mekan tasarımı ve bagaj bölümünde de ciddi değişiklikler mevcut. Daha önce ülkemize sadece 2.0 lt'lik benzinli motorla ithal edilen X-Trail artık bir turbo dizel seçeneğe de sahip. Renault etiketli bu ünitenin 6 kademeli otomatik şanzımanla kombine edilmiş olmasıysa hiç şüphe yok ki X-Trail'i pazarda daha güçlü bir konuma getirecektir. 150 HP gücündeki bu motor 320 Nm'lik torku sayesinde X-Trail'e hem asfaltta hem de yolun dışında iyi bir çekiş gücü sağlamayı başarıyor. Rölanti devirlerinde biraz sarsıntılı ve gürültülü çalışan ünitenin fabrika verisini yakalayabilen düşük tüketimi de fazlasıyla sevindirici. İlk neslinde 410 litrelik bir bagaj hacmi sunan X-Trail artık 603 litrelik devasa bir bagaja sahip.