Bankalar, kredi kartı aidatı için dava açan vatandaşlara yeni bir tuzak kurdu. Aidat davalarını kazanan vatandaşlar adına habersiz hesap açılıyor ve bunlar ücretlendiriliyor.
***
Tüketiciye ceza!
Yüzlerce kullanıcı kart aidatı davalarını kazanırken; Tüketiciler Birliği, bazı bankaların geri ödemeyi ceza gibi yöntemlerle yaptığını savundu.
Kredi kartlarından alınan yıllık aidat ücretleri için açılan yüzlerce dava tüketiciler lehine sonuçlandı. Mahkemeler aidatların geri ödenmesi yönünde kararlar verdi. Tüketiciler Birliği Başkanı Nazım Kaya, bazı bankaların parayı geri ödediğini, bazılarının ise davayı kazanan müşteriyi adeta cezalandıran yollara başvurduğunu savundu. Nazım Kaya'nın yaşanan uygulamalardan verdiği örnekler şöyle:
ÖRNEK 1: HABERSİZ HESAP Bir tüketici, kart aidatının iadesi için tüketici hakem heyetine başvurdu. Heyet tüketicinin haklı olduğuna karar verince, banka tüketici mahkemesine itirazda bulundu. Mahkeme de tüketiciyi haklı buldu. Banka parayı iade ederken tüketicinin adına bir hesap açtı. Aidat miktarını bu hesaba yatırdı. Daha sonra da vadesiz hesap işlem ücreti adı ile bu parayı geri aldı. Tüketici hesap açıldığından parası gittikten sonra haberdar oldu.
ÖRNEK 2: BORÇ İSTENDİ İkinci olayda ise banka bu kez kredi kartı ile ilgili işlem yaptı. Bu olayda da birincisinde olduğu gibi tüketici hakem heyetince haklı bulundu. Bankanın itirazı da reddedilince, paranın iadesi gündeme geldi. Banka tüketiciye bu aidatı geri ödedi ama ardından kredi kartını iptal etti. Taksitli alışverişlerin vadesi gelmediği halde tamamı birden talep edildi, ödenmediği takdirde faiziyle tahsil edileceği duyuruldu.
ÖRNEK 3: KART KAPATILMADI Üçüncü olayda ise tüketici kredi kartını kapatarak bir daha kullanmak istemediğini bankaya bildirdi. Banka kartın kapanmasını önlemek için önce kart aidatının yatırılmasını istedi. Tüketici bunu yatırdı. Daha sonra ise tüketiciye borç üstüne borç çıkarılarak kartın kapatılması önlendi.