Türk halkı, markalı pahalı ürünler yerine marketlerin kendi adlarıyla ürettiği ucuz ürünleri tercih etmeye başladı. Para dergisi, yeni trendi konu ettiği haberinde BİM, Şok ve Dia gibi yaygın marketlerin ürettiği ürünlerin satışlarının patladığını belirledi. Bu pazarın büyüklüğü ise 2 milyar doları buldu.
***
2 milyar dolara hücum!
Marketlerin kendi adını taşıyan ürünleri adeta kapışılıyor. Krizlerde hem tüketicinin hem de üreticinin sığınacağı liman haline gelen pazarın büyüklüğü tam 2 milyar dolar.
Türkiye ekonomisine yönelik tedirginliklerin hakim olduğu bu dönemde tüketici, diğer markalara göre daha ucuz olan market markalı (private label) ürünlere yöneldi. Para dergisinin yaptığı araştırmaya göre, market markalı ürünler krizlerde hem tüketici hem de üretici için sığınılacak liman oldu.
6 BİN ÇEŞİT ÜRÜN
Son dönemde rekabet ortamında zincir marketlerin en büyük kozu haline gelen market markalı ürünlerin sektördeki payının 2 milyar doları bulduğu tahmin ediliyor. BİM, Şok gibi marketlerde, market markalı ürünlerin ciro içindeki payı yüzde 40'ı aşıyor. Bazı hipermarketlerde de bu payın yüzde 10'lara ulaştığı görülüyor. Türkiye'de 70'e yakın kategoride 6 bin çeşit market markalı ürün rafları süslüyor.
İHRACATI DA VAR
Ipsos KMG'nın Market Markaları Raporu'na göre; market markalarının tüketimi 2007'de yüzde 31 arttı. 2007'de bu ürünler yüzde 7.7 daha fazla haneye ulaşırken, Eylül 2006-Ağustos 2007 döneminde hanelerin yüzde 80'i en az bir kere market markalı ürün satın aldı. Türkiye'nin market markalı ürün ihracatı ise 300 milyon dolar. Plat Özel Markalı Ürünler Tedarikçileri Derneği verilerine göre, bu rakam yılda yüzde 30'lara varan büyüme gösteriyor.