Türkiye, 19 outlet alışveriş merkeziyle Avrupa'da İngiltere'den sonra ikincilik koltuğuna yerleşti Pek çok marka, outlet yatırımlarını önümüzdeki dönem daha da artırmanın hazırlığını yapıyor.
***
Outlet cennetiyiz
İndirim mağazacılığı olarak da bilinen outlet perakendeciliği yatırımlarında Avrupa ülkelerini zorluyoruz. Türkiye, toplam kiralanabilir alanı 382 bin 781 metrekare olan 19 adet outlet alışveriş merkezi ile, Avrupa'da toplam 474 bin 881 metrekare kiralanabilir alana sahip 29 outlet alışveriş merkezi olan İngiltere'den sonra ikinci sırada yer alıyor.
11 MİLYON 300 BİN ZİYARETÇİ
Ünlü markaların outlet yatırımları da artarak sürüyor. Mudo'nun mağazalarının 3'te 1'i outlet mağazalarından oluşurken, Boyner bu yıl içinde 3 yeni outlet mağazası açmayı planlıyor. Olivium Genel Müdürü Murat İzci, geçen yıl Olivium'u 11 milyon 118 bin kişinin ziyaret ettiğini ve KDV hariç 125 milyon dolar ciro elde ettiklerini, bu yıl 11 milyon 300 bin ziyaretçi ve 150 milyon dolar ciro beklediklerini belirtti.
OLİVİUM YÜZDE 100 DOLU
İzci, şöyle konuştu: "Merkezimiz yüzde 100 dolu. Sırada bekleyen 400 civarında marka var. Ümraniye'de 60 milyon dolarlık yeni bir yatırım planlıyoruz. 35 bin metrekarelik alan üzerinde, 5 kattan oluşacak yeni merkez 2010'un ilk çeyreğinde açılacak. Bu merkezle Avrupa'da en fazla outlet yatırımı Türkiye'de olacak. En az 200 bin metrekareye yakın outlet yatırımı geliyor. Ayrıca outlet merkezlerinde satış sıkıntısı yok. Piyasanın aksine bizde durgunluk olmadı."