* YüceAllahinsanıyaratırken"kişiliğini"deyaratırmı? Sorunuzun cevabını şu ayetlerle vermemiz mümkündür: "Nefse ve onu şekillendirene, nefse kötülüğe ve korunmaya açık özelliklerini verene yemin olsun." (Şems, 7-8) Bu ayetlerden anlıyoruz ki Yüce Allah insanı yaratırken, onun iç alemini de hem hata yapma özelliğini hem de hatadan korunma sistemini koydu. Bu durum, bizim bedenimizin durumuna benzer. Bedenimizin hastalanmaya, mikroba açık boyutu olduğu gibi bağışıklık sistemi de vardır. Manevi yapımızın da yanlışa, şeytana açık boyutu olduğu gibi onlardan korunma denen manevi bağışıklık sistemi de vardır.
* Kötülüksonradanoluşur! Bu açıklamanın ardından sorunuza dönebiliriz: Yüce Allah insanı fıtrat üzere yaratmış, yani onun kötü olacağını yazmamış, ama onu temiz, boş bir levha, sayfa olarak yaratmıştır. Asla bu insan hayatında kötü olacak diye bir yazgı yazmamıştır. Kötülük sonradandır. İnsan doğuştan bir kişilik getirir ama toplumdan aldıkları ile şahsiyetini kazanır. Doğuştan getirdiklerimizle, toplumdan aldıklarımız birleşince şahsiyet oluşur. Onun için doğuştan kötü insan ve alın yazısı yoktur.
* Hocam!Dinikimkoyarvedininkaynağındanevardır? Sorunuz belki de soruların şahı durumundadır. Dini Allah koyar. Allah tektir, dinin kaynağı da tektir. Dini birden fazla varlık koyamaz. Din ilahi emirlerden oluşmaktadır. Allah tek olunca, dinin koyucusu da tektir. Ama öyle bir yanlış ve mantar anlayış vardır ki dinin kaynağına beşeri kaynakları da koymaktadırlar. Din adına bir şey sorunca, size beşeri görüşlerden fetva verirler. Yüce Allah dinin kaynağına vahyini, yani Kur'an'ı koymuştur. Dinin koyucusu tek olduğu için, kaynağı da tektir. Kur'an'ın dışında dinimize kaynak aramak şirke götürür. Hz. Peygamber din koymamış, ama Allah'ın koyduğu dini öğretmiş, tebliğ etmiş ve hayata uyarlamıştır. Yüce Allah'ın vahyini olduğu gibi insanlara tebliğ etmiştir (Maide, 67). Birileri onun din koyduğu anlayışını terk etmemiş gibi davranmaktadır. Bunlar dinde peygamberlerin yerini belirleyemeyen, dini beşerileştiren, Kur'an'ı bilmeyenlerdir.