Metro Cash&Carry Genel Müdürü Ergin, gıda dışı ürünlerde talep daralması gördüklerini belirterek, 'Krizin habercisi ise çikolatadan şekere, pirinçten makarnaya geçiştir' dedi.
ABD'de beklenen krizin ve siyasi gerilimin Türkiye'de gıda sektöründe hissedilmediğini belirten Metro Cash&Carry Türkiye Genel Müdürü Hakan Ergin, ancak gıda dışı ürünlerde bir talep daralmasını gözlemlediklerini dile getirdi.
Yatırıma devam "Bizim açımızdan krizin habercisi, pirinçten makarnaya, çikolatadan şekere, etten ekonomik kıymaya geçiştir" diyen Ergin, "Şu anda bunu görmedik ancak gıda dışı ürünlerde bir tedirginlik var" dedi. Metro Cash&Carry Türkiye'nin 2007 yılı faaliyetleri ve 2008 hedeflerine ilişkin düzenlenen toplantıda konuşan Ergin, kuraklık nedeniyle geçen yıl yaşanan olumsuzlukların bu yıl da yaşanabileceğini kaydetti. Ergin, dünyadaki ekonomik krizin Türkiye'ye ve Metro Grubu'nun planlarına etkileriyle ilgili olarak da, şöyle konuştu: "Fırtına gelebilir. Ancak bu sadece Türkiye'ye gelmeyecek. Bizim Türkiye'de yatırım azaltma gibi bir niyetimiz yok. Yatırım kararları alındı. Bunun da hızlı bir şekilde uygulanması isteniyor." Metro Cash& Carry'nin Metro Group'a başta beyaz eşya, kahverengi eşya olmak üzere çeşitli ürünler gönderdiğini belirten Ergin, Metro Group'un Türkiye'den 600 milyon euro dolayında alımı bulunduğunu vurguladı.