Isparta'da 57 kişinin ölümüne yol açan World Focus Havayolları, 'durmuyor'! Bakımsız uçakları 'pervasızca' kullanan şirket, yeni bir faciaya davetiye çıkarıyor.
Tarih 30 Kasım 2007... Üzerinde Atlasjet yazan, ancak asıl sahibi World Focus Havayolları olan bir uçak düşer... 7'si mürettebat, 1'i çocuk 57 kişi hayatını kaybeder... Kazanın, uçağın bakımsızlığından kaynaklandığına dair günlerce yayınlar yapılır, skandalın üzerine gidilir.
İCRAATA DEVAM! Fakat bir süre sonra olay unutulur ve World Focus, 'icraatlarına' devam eder. Uçakları denetlenmeyen şirket, yeni bir faciaya davetiye çıkarır. Örneğin dün olduğu gibi... İstanbul-Erbil seferini yapan World Focus uçağı, iniş takımları kapanmadığı için Atatürk Havalimanı'na geri dönmek zorunda kalır...
Güntay ŞİMŞEK/Havacılık Uzmanı Dikkatli denetlenmeli Firmanın ismi değişti ama Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, rutin denetimlerinde bu tür firmalarla ilgili çok daha dikkatli olmalı...
Sefa İNAN/THY Uçak Tek. Der. Onursal Başkanı Bu olay tesadüf değil Firma henüz Isparta'daki kazanın nedenini açıklamadı. Bu olay tesadüf değil. İniş takımlarının kapanmaması her uçakta olabilir.
***
Tehlikeli yollar
57 kişiye mezar olan uçağı kiralayan World Focus'un isim değişikliği işe yaramadı. Anka Air'in Erbil uçağı, İstanbul üzerinde büyük tehlike atlattı.
Geçtiğimiz Kasım ayında Isparta'da 57 kişinin ölümüne neden olan uçağı kiralayan World Focus Havayolları, yenilediği imajı altında yine tehlike sinyalleri veriyor. İsmini Anka Air olarak değiştiren, İstanbul Atatürk Havalimanı'ndaki apronda uçaklarını boyatıp yeni logolarla süsleyen firma, tüm bu değişime rağmen neredeyse her gün sıkıntılı yolculuklara neden oluyor. İşte bunun son örneği de önceki akşam İstanbul'da yaşandı. İstanbul'dan Erbil'e gitmek üzere dün saat 14.30'da Atatürk Havalimanı'ndan havalanan VVF-215 sefer sayılı TC-AKN tescilli MD-83 tipi yolcu uçağının, kalkışından bir süre sonra iniş takımları kapanmadı.
İNİŞ TAKIMLARI KAPANMADI Bunun üzerine Atatürk Havalimanı ile irtibata geçen kaptan pilot, iniş takımlarının kapanmadığını belirterek acil iniş izni istedi. İniş takımlarının kapanıp kapanmadığının çıplak gözle kontrol edilmesi için alçaktan uçuş yaparak pisti pas geçen pilot, kuleden iniş takımlarının kapanmadığı teyidini aldı. Bunun üzerine uçak, ikinci denemesinde Atatürk Havalimanı'na iniş yaptı. Uçak, arızanın giderilmesinin ardından gecikmeli olarak saat 18.45'te Erbil'e uçtu. Akıllarda "Peki bu firmanın hep tehlike haberleri ile gündeme gelmesi bir tesadüf mü?" sorusu kaldı.