Türk firmaları, Çin'in ticari hacminin farkına vardı. Çin'de faaliyet gösteren Türk şirketlerinin sayısı 500'e ulaştı. Hammadde ve ucuz işgücü avantajı sunan Çin, büyük holdinglerin yanı sıra KOBİ'lerin de ilgi gösterdiği ülke oldu.
***
Çin'i mesken tuttuk
Türkler, Çin'i yakın takibe aldı. Ülkede faaliyet gösteren Türk şirketlerinin sayısı 500'e dayanırken; Türk-Çin İş Konseyi Başkanı, 'Günde 3-4 şirket, yatırım ortamını araştırmak için bize geliyor' dedi.
Geçtiğimiz yıllarda Türkiye'nin de dahil olduğu birçok ülkenin iç pazarlarını tehdit etmeye başlayan Çin, yatırımları kendi ülkesine doğru çekiyor. Başta hammadde ve ucuz işgücü avantajıyla şirketlere düşük maliyetli üretim imkanı sunan Çin, Türkiye'den de büyük holdingler ve KOBİ'lerin gözünü çevirdiği ülke oldu. Bugün Çin'de 50'si üretim amaçlı olmak üzere yaklaşık 500 Türk şirketi faaliyet gösteriyor.
GIDADAN TEKSTİLE Türk şirketlerinin Çin'de kord bezi, çelik, değerli madenler, plastik, inşaat, gıda ve tekstil alanında girişimi bulunurken, bu yatırımların toplam değerinin ise yaklaşık 150 milyon doları bulduğu belirtiliyor. Bununla birlikte elektronik, gıda ve tekstil sektörlerinde de pek çok Türk firması üretimlerinin bir bölümünü Çin'de gerçekleştiriyor.
REKABET AVANTAJI Türk-Çin İş Konseyi Başkanı Yavuz Onay, Çin'in hammadde ve yarı mamul zenginliğine dikkati çekerken, Çin'de üretim yapmanın firmalara rekabet gücü avantajı sağladığını söyledi. Onay, "Günde 3-4 şirket, Çin'deki yatırım ortamını araştırmak için geliyor. Odam milletvekili seçim bürosundan daha faal çalışan bir oda" dedi.