Yum-Bir çatısı altında birleşip rotayı yurtdışına çeviren yumurtacılar, yılın ilk 10 ayında 42.5 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Yum-Bir'in yıl sonu hedefi ise 50 milyon dolar.
Kuş gribi krizi ile zora giren yumurta ve beyaz et sektörü, nihayet 'kabuğunu kırmayı' başardı. Para dergisinin haberine göre; 2006'da Yumurta Üreticileri Merkez Birliği (Yum-Bir) çatısı altında birleşen sektör temsilcileri, bunun ilk meyvelerini ihracatta toplamaya başladı. Birlik önderliğinde, bu yılın ilk 10 ayı itibarıyla 42.5 milyon dolarlık ihracat yapıldı. Halen yumurta ihracatının yüzde 85'i Yum-Bir üzerinden yapılıyor. 16 birliğin birleşmesi ile oluşan 370 üyeli Yum-Bir, Temmuz 2006'da başlattığı ihracat atağının ilk yılında 18 milyon dolarlık döviz girdisi sağladı. 2007 için tahmin edilen ihracat geliri ise 50 milyon dolar. Piyasa fiyatlarını da belirleyen Yum-Bir üyeleri, ihracatının yüzde 90'ını Müslüman ülkelere yapıyor. Bunun da yüzde 85'ini Irak oluşturuyor.
İÇ PAZAR ATAĞI Yumurta üreticileri şimdi de iç tüketimi artırmak amacıyla 5 Ocak 2008'de bir kampanya başlatıyor. Ana teması 'her gün 1 yumurta' olan kampanya, televizyon reklamları, gazete ve dergi ilanları ile başlayacak, yıl boyunca değişik periyodlarla devam edecek. Yum-Bir Başkanı Derya Pala, Yum-Bir'in kampanyayla amacının, halen yılda 150-160 olan kişi başına yumurta tüketimini 200'lere çıkarmak olduğunu ifade etti.