Ulaştırma Bakanlığı, 1 Şubat 2008 tarihinden itibaren Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde de nakit geçişini kaldırıyor. Bakanlık, köprülerdeki trafik yoğunluğunu önlemek için köprüdeki iki gişede KGS uygulaması başlatacak.
***
Köprü trafiği bunaltıyor maliyeti cebimizi yakıyor
İstanbullu'nun hergün yaşadığı trafik çilesinin maliyeti de artıyor. Köprülerde günde yaklaşık 45 dakika bekleyen İstanbullu'nun ekonomik kaybı 1.5 milyar doları buluyor.
İstanbulluların bitmek bilmeyen trafik çilesinin ekonomiye olan maliyeti de her geçen gün artıyor. Her gün Boğaz köprülerinde dakikalarca bekleyen İstanbullular, ekonomide 1.5 milyar dolarlık kayba sebep oluyor. İstanbul Boğaz köprülerinden geçen araç sayısının köprülerin kapasitesinin çok üstüne çıkması yaşanan trafik sorununu içinden çıkılmaz hale getiriyor. Her gün Boğaz köprülerinden 420 bin araç geçerken, yaşanan trafik sıkıntısının ekonomiye olan yükü de artıyor. Boğaz geçişlerinde yaşanan yoğun trafik, araçların yüzde 50'sinin ortalama 45 dakika gecikme ile boğazlardan geçmesine neden oluyor. Gecikmeden dolayı oluşan akaryakıt, iş gücü ve işletme kayıplarının ortalama maliyeti ise yıllık 1.5 milyar doları buluyor.
PARA BASIYOR Getirisi ile bütçeye önemli bir kaynak sağlamanın yanı sıra yatırımlara da katkı yaratan köprüler para basmaya devam ediyor. 11 ayda 2 köprüden 180 milyon 62.9 bin YTL gelir elde edildi.