3 kat fiyat farkı olur mu?
Bu yazacaklarım biraz tüketici köşesi gibi gelebilir ama biz tüketicilere yapılan haksızlık ve güzelliklerden haberdar olmanızı elbette ki isterim. Evime bir kaç parça cam bardak almak için yılların köklü markası Paşabahçe'nin Nişantaşı mağazasına gittim. Nişantaşı mağazası 2 katlı; bardaklar üst katta. Yukarıya çıkıp çeşitli bardaklara bakıyorum ama yardıma ihtiyacım var. Fakat bulunduğum katta bir kişi bile yok. Merdivenin başına gelip aşağıya sesleniyorum ki, biri yukarı çıkıp yardımcı olsun. Bana yardımcı oluyorlar, tekrar aşağıya iniyorlar. Sonra tekrar gerekince yine sesleniyorum. Olacak şey değil. Bir çılgınlık yapıp tüm bardakları kırsam kimsecikler yok ortada. Ayrıca bir güleryüz, kendimizi iyi hissedeceğimiz bir tavır da mevcut değil. Neyse, sepetime eşyaları doldurup aşağıya kasaya iniyorum. Yukarıdaki kasa açık değilmiş. Merdivenleri teker teker son derece dikkatli inmeye çalışıyorum ki, kolumda taşıdığım sepetteki cam eşyalar kırılmasın. El yapımı incecik hoş bardaklar tasarlamışlar ama sepetle akrobasi hareketleri yapmazsanız her an kırılabilirler. Bardakların yanında bir de balık figürlü limon/sarımsak sıkacağı satın aldım. Çin placecountry-regionmalı küçük metal bir parça; eve gelip de faturaya baktığımda fiyatının 15 YTL olduğunu farkettim. Günün geri kalan kısmını Akmerkez' deki Mudo'da geçirdim. Oh, dünya varmış. Müşteriye saygıda kusur yok. Güleryüz var. İnsanlar cıvıl cıvıl. Alışverişte iyi bir enerji var en önemlisi. Burnundan kıl aldırmayan eda yok mağazada. Birkaç hediye alıyorum; öte yandan da eve birkaç parça eşya. Bu arada, Mudo'da neredeyse her şeyi bulabileceğimi farkettim. Ne kadar çok çeşit var. Derken raflardan birine Paşabahçe'den aldığım limon sıkacağının aynısını görüyorum. Aman Allahım, o da ne? Fiyatı sadece 4.95 YTL. Tıpkısının aynısı. Nasıl sinirlendim siz düşünün. 3 kat fiyat farkı olur mu canım? Bu kadarına da pes. Tüketici bu kadar mı enayi yerine konulur? Mudo' yu gönülden tebrik ediyor, diğerine 'ayıp' diyorum.