Atlasjet Havayolları tarafından kiralanan yolcu uçağı, Isparta'da anlaşılmaz bir şekilde dağa çakıldı. 50 yolcu ve 7 mürettebat öldü.
Ucuz havayolu taşımacılığı akıl almaz bir faciayla sonuçlandı. World Focus şirketinden Atlasjet tarafından kiralanan MD83 tipi uçak, İstanbul-Isparta seferini yaparken Süleyman Demirel Havaalanı'na 12 kilometre kala bin 830 metre yüksekliğindeki Türbetepe'nin zirvesine çakıldı.
Saat 00.51'de havalanan uçak, 01.36'da Isparta'ya inişe geçtiği anda radardan kayboldu. Uzun süre bağlantı kurulamayan uçak için 02.03'te arama kurtarma çalışmaları başlatıldı. 06.05'te enkazı bulunan uçaktaki 50 yolcu ve 7 mürettebattan kurtulan olmadı.
***
Kiralık hurda ölüme uçtu
Atlasjet'in İstanbul'dan havalanan uçağı, Isparta'ya inmek üzereyken dağa çakıldı. 50 yolcu ve 7 mürettebattan kurtulan olmadı. World Focus'tan kiralanan MD83 tipi uçaklar için daha önce sayısız 'Uçamaz' raporu verildiği ortaya çıktı... Uzmanlar, kazayla ilgili olarak 3 sorunun cevabını aramaya başladı. 1997 yılında hizmete açılan Süleyman Demirel Havalimanı'nda ILS (pisti görmeden güvenli iniş yapılmasını sağlayan cihaz) bulunmaması da akıllarda soru işareti bıraktı....
Türkiye dün Isparta'dan gelen bir haberle yasa büründü. İstanbul-Isparta seferini yapan World Focus Havayolları'na ait, Atlasjet Havayolları tarafından kiralanan MD83 tipi yolcu uçağı, Süleyman Demirel Havalimanı'na iniş için alçalırken, Keçiborlu ilçesinin Çukurören ve Kılıç köyleri arasında düştü. Havalimanına 12 kilometre uzaklıktaki bin 830 metre yükseklikteki Türbetepe'nin zirvesine çakılan uçaktaki 50 yolcu ve 7 mürettebattan kurtulan olmadı. Türkiye'yi gözyaşına boğan uçak kazası, saat saat şöyle gelişti.
RÖTARLI KALKTI 23.20: Uçak Priştina'dan İstanbul'a gecikmeli olarak geldi. 00.50: KK4203 sefer sayılı uçak, 50 yolcu ve 7 mürettebatı ile 1.5 saat rötarlı olarak İstanbul'dan havalandı. 01.18: Kiralanan uçak Isparta'ya inmek üzere alçalmaya başladı. 01.36: Süleyman Demirel Havalimanı'na inişe geçen uçak, meydandan görüldükten sonra radardan kayboldu. 01.50: Kuleden yapılan tüm çağrılara, uçağın pilotları cevap vermedi. 02.03: Hava Trafik Kontrol Merkezi'nin uçağın kaybolduğu bilgisini vermesi üzerine, arama çalışmaları başlatıldı. 02.38: Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na ait arama kurtarma helikopterleri havalandı.
KARA KUTUSUNA ULAŞILDI 03.00: Isparta ve Antalya'da kriz masası oluşturuldu, bölgedeki köylerin muhtarları da uyarıldı. Uçağın koordinatlarını uydu aracılığı ile bildiren ELT cihazından sinyal alınamayınca, çevredeki göllerden birine düşmüş olabileceği ihtimali göz önüne alınarak, aramalar buralara da kaydırıldı. 06.05: Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na ait helikopterler, Çukurören ve Kılıç köyleri yakınlarındaki bin 800 metre yükseklikteki Türbe mevkisinde uçağın enkazını gördü. 06.30: Kurtarma helikopteri, enkazın bulunduğu bölgeye inerek kurtulan yolcu olup olmadığı yönünde araştırma başlattı. Termal kameralarla ulaşılan enkazdan sağ çıkan olmadığı belirlendi. Saatler sonra uçağın kara kutusu bulundu. Uzmanlar, kara kutu çözümünün 6 ay ila 1 yıl arasında değişebileceğini söyledi.