'2 milyon araçlık hedefi 15 yıl önce duysam, düşüp bayılırdım'
Otomotiv firmalarının üst yöneticileri, 1. Uluslararası İstanbul Otomotiv Kongresi'nde, marka yaratmayı ve sektörün geleceğini masaya yatırdı.
Otomotiv firmalarının üst yöneticileri, 1. Uluslararası İstanbul Otomotiv Kongresi'nde (AutomotivİST), 2010'da 2 milyon araç üretme hedefi ile Türkiye'den bir otomobil markası çıkıp çıkmayacağını tartıştı. Toyota Türkiye CEO'su Tamer Ünlü, Otomotiv Sanayii Derneği'nce dile getirilen 2 milyon adet araç üretme hedefine ilişkin olarak, "Bu hedefi 15 yıl önce duysam, düşüp bayılırdım. Sakıp Sabancı'nın deyimiyle 'Atma Recep' derdim. Ama şimdi olabilir diye düşünüyorum" şeklinde konuştu.
'Marka çıkmaz, unutun' "Türkiye'den ulusal otomobil markası çıkar mı?" sorusuna Ünlü, "Böyle bir şeyi unutun" yanıtı verdi. Teknolojinin sürekli değiştiğini belirten Ünlü, "Böyle yatırıma sıfırdan başlamak imkansız" dedi. TOFAŞ CEO'su Ali Pandır ise, 2 milyonluk üretim için başka yatırımlara ihtiyaç olduğunu ifade ederek, şöyle konuştu: "Organik büyümenin sınırlarına geliyoruz. İç pazarın büyümesi için yeni firmaların gelip yatırım yapması gerekir."