Deloitte'un araştırmasına göre; Türkler tüketim alışkanlıkları açısından giderek Avrupalılar'a benzemeye başladı. Türkiye'deki yıl sonu harcamaları, Avrupa ülkelerindeki gibi gerçekleşiyor.
Deloitte'un yıl sonu harcamaları araştırması, Türkler'in tüketim alışkanlıkları açısından giderek Avrupalılar'a benzemeye başladığını ortaya koydu. Deloitte Türkiye'den yapılan açıklamada, araştırmaya EMEA (Avrupa, Ortadoğu ve Afrika) bölgesinde 15 ülkede 15 bin kişinin üstünde katılımcının yanıt verdiği kaydedildi.
Satın alma gücü aynı Araştırmaya göre; dinsel ve kültürel farklılıklara rağmen Türkiye'deki yıl sonu harcamaları Avrupa ülkelerindeki gibi gerçekleşiyor. Deloitte'un araştırmasında, Türkler'in özellikle Kurban Bayramı ve yılbaşının aynı aya gelmesinden dolayı yıl sonu harcamalarına eskisinden daha fazla kaynak ayırmaya başladığı belirtildi. Avrupalı tüketicilerin satın alma gücünde geçen yıla oranla düşüş yaşanırken, Türk tüketicilerin satın alma gücünde bir farklılık olmadığı, yıl sonu harcamalarında Türk tüketicilerin yüzde 76 gibi ağırlıklı bir oranla bütçelerini Kurban Bayramı'na ayırdıkları belirtildi.
Daha iyimseriz Araştırmada, Türk tüketicilerin Avrupa'dakilerden daha iyimser olduğuna, yüzde 32'sinin ekonominin istikrarlı olduğuna ve yüzde 17.3'ünün ekonominin büyüdüğüne inandığına işaret edildi. Türk tüketicilerinin yüzde 42'sinin 2008 yılında ekonominin az veya çok gelişeceğini düşündükleri aktarıldı.