Türkiye'de seri sonu mağazalarından yapılan alışveriş tutarı, yıllık 20 milyar $'ı aştı. Satışlar, perakende tekstil sektörünün toplam satışlarının % 25'ine ulaştı.
Markaların seri sonu ürünlerinin satıldığı outlet center'ların hem sayıları hem de pazardan aldıkları pay hızla artıyor. Özellikle İstanbul'da Yenibosna, Merter gibi bölgelerde yoğunlaşan outlet ve seri sonu mağazalar, önemli miktarda cirolara imza atmaya başladı. CNBC-e'nin haberine göre; bu mağazalardan yapılan alışveriş tutarı yıllık 20 milyar doları aştı. Bu rakam toplam organize tekstil satışının yüzde 25'ini oluşturuyor. Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Ali Murat Kızıltaş, birçok firmada ciro artışlarının daha çok ucuz ürün sattıkları pazarlardan gelmeye başladığını, bu nedenle firmaların outlet konseptine sarılmaya başladığını söyledi. Seri sonu mağaza konseptinin ABD'de başladığına dikkat çeken Kızıltaş, şöyle konuştu:
'ÖZEL MAL ÜRETİLECEK' "Eskiden 100 birim üretip 10 birim stokta kalırken; şimdi 1000 birim üretiliyor, 100 birim stokta kalıyor. Bu stokların eritilmesi gerekiyor. ABD'de outletlere özel mal üretiliyor; çünkü ellerinde kalan seri sonları yetmiyor. Türkiye'de de outletler için özel mal üretilmeye başlanacağını düşünüyorum. Tüketiciler outletlerde hayal ettikleri ürünlere ulaşabiliyor."