Sakız deyip geçmeyin... Türkiye'de giderek büyüyen ciklet pazarında talep patlaması yaşanıyor... 1 yılda, 238 milyon dolarlık sakız tükettik.
Türkiye'de yıllar önce erkeklerin çiğnemesi ayıp sayılan sakız, bugün üreticisine milyon dolarlık servetler kazandıran önemli bir yatırım aracı. Son dönemde giderek büyüyen Türkiye ciklet pazarının hacmi 238 milyon dolara ulaştı.
BÜYÜME SÜRECEK Firmalar, sakızın artık kentli insanın, iş kadınının, öğrencinin vazgeçilmez aksesuarlarından biri haline geldiğini ifade ediyor. Gelecek dönemde sakız piyasasına şekersiz ve vitaminli ürünler, kilo yapmayan, dişe zarar vermeyen ürünler daha çok öne çıkacak.
***
Sakıza 238 milyon $ harcadık
Son yıllarda yetişkinlerin de ilgi gösterdiği sakız pazarının büyüklüğü 238 milyon dolara ulaştı.
Cadbury Kent Gıda Kurumsal İlişkilerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Taşçı, eskiden daha çok çocuklar tarafından çiğnenen sakıza, son yıllarda yetişkinlerin de büyük ilgi gösterdiğini belirterek, "Sakız artık kentli insanın, iş kadınının ve öğrencinin vazgeçilmezi oldu" dedi. Türkiye'de sakız sektörünün büyüklüğünün 238 milyon dolara ulaştığına dikkat çeken Taşçı, AB ülkelerinde kişi başı şekerleme tüketiminin ise 10-15 kilo arasında olduğunu ifade etti.
PAZAR PAYI YÜZDE 60 Taşçı, Türkiye'de bu rakamın 3 kilo seviyesinde seyrettiğini vurguladı. Türkiye'de milli gelir ve refah arttıkça, bu ürünlere olan talebin de giderek artacağını tahmin ettiklerini anlatan Taşçı, son 5 yılda sakızdaki büyüme oranının yüzde 17 düzeyinde olduğunu söyledi. Taşçı, Intergum'ı 450 milyon dolara aldıktan sonra sektördeki pazar payılarının yüzde 60'a çıktığını kaydetti.