Geçen yıl eylül ayında küresel ısınma nedeniyle kışlık ürünlerini satmakta zorlanan ve zarar eden tekstilciler, bu yıl ürünlerini incelterek satışlarını yüzde 100'e varan oranlarda artırdı.
Küresel ısınmanın etkisiyle geçen sonbaharda sundukları ağır kışlık ürünleri satmakta zorlanan ve zarar eden tekstilciler, 2007 sonbahar-kış sezonuna hazırlıklı girdi. Küresel ısınma nedeniyle ara sezon yaratan markalar, yeni koleksiyonlarında kalın dokumalı ürünler yerine daha ince ürün grupları hazırladı. Okul alışverişleri ve indirimlerin de canlandırdığı sektörde, Ramazan ile satışlar bir miktar azalsa da, bayram öncesinde satışların tekrar artması bekleniyor. Mudo mağazalarından sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Abdülkadir Yalçuva, ağustos ayı başında sonbahar- kış koleksiyonunun mağazalarda yerini aldığını belirterek, "Yoğun talep gördük. Satışlarda geçen yıl bu zamanlara göre yüzde 100'ün üzerinde artış yaşandı" dedi.
'FİYATLAR GEÇEN YILLA AYNI' Mudo olarak 3-4 yıldır fiyatlarında artış uygulamadıklarının altını çizen Yalçuva, triko, penye gibi daha ince ve yaza yakın ürünlerin adetlerinde ve çeşitlerinde artışların olduğuna dikkat çekti. Yalçuva, sözlerini şöyle sürdürdü: "Geçen yıllara göre mağazalarımızda bu tarihlerde satışa konulan kalın dokumalı ürünler yerlerini daha ince ürün gruplarının yer aldığı koleksiyonlara bıraktı. Yaz ve kış koleksiyonlarının haricinde ara bir sezon daha oluşması küresel ısınma nedeniyle kaçınılmaz oldu." LC Waikiki Genel Müdür Yardımcısı Osman Şentürk ise, ihtiyaçları analiz edip bu ihtiyaçlara göre her sezon bütçe planlamaları yaptıklarını belirterek, şöyle konuştu: "Bu sezonda müşteri ihtiyaçlarında ağır kışlık ürünlere olan talebin azalmaya başladığını gözlemledik. Bu sebeple de koleksiyon stratejilerimizde yeni oluşan müşteri ihtiyaçları yönünde tüm kategorilerimizde düzenlemelerde bulunduk. Talep çok iyi."