Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Saklambaç | Astroloji | Arşiv | Ana Sayfa
Bugün: 11 Eylül 2007  
KONUYLA İLİŞKİLİ DİĞER YAZILAR
O bir doğa aşığı
İş hayatındaiddia başrolde

O bir doğa aşığı

Babaannesinin bahçesinde tanıştığı bitkilerin gizemini keşfeden oyuncu-sunucu Ayşe Tolga, tamamen doğal bir kozmetik markası yarattı.



Oyuncu ve sunucu Ayşe Tolga, yüksek kaliteli ve tamamiyle doğal malzemelerden oluşturduğu yeni aisha adlı markayla, Türkiye'de kozmetiğe yeni bir bakış açısı getiriyor. Ayşe Tolga, doğa tutkusunu ve yeni markasını Marie Claire dergisinin bu ayki sayısında anlattı. İşte sevilen oyuncunun aisha'sı...

* Nasıl bir ihtiyaç sonucunda aisha markasını yaratmaya karar verdiniz? Aisha markası, kişisel bir arayışın ürünü. Estetik ve güzelliğe düşkünlüğüm, tüm detaylara olan merakımın da etkisi oldu tabii. Çiçekler ve bitkiler benim için hep çok önemliydi. Güzel kokular arasında olmayı seviyorum. Aisha projesi, 2005 yılı sonunda ortaya çıktı. Aromaterapi konusu üzerinde durmaya başladım. Ciddi bir literature araştırması yaptım ve formüllerimi oluşturdum. Uluslararası kozmetik fuarlarına katıldım. Pekçok bitkinin anavatanı sayılan ülkemizde parfümcülük, gülcülük ve çiçek tarımının ne kadar azaldığını ve bu değerlerin mutlaka ayağa kaldırılması gerektiğini fark ettim.

AROMATERAPİ...

* Neden aromaterapiyi seçtiniz? Aromaterapi, tüm şifa sistemlerini kapsıyor. Aralarında fitoterapi, homeopati gibi tüm şifa sistemlerini kaplayan büyük yelpazenin bir karışımı. Projemin oluşumunda bunlar çok önemli rol oynadı.

* Peki, aromaterapi konusunda kendinizi nasıl geliştirdiniz? Spa yöneticiliği yaptım, aromaterapi, auro soma ve masaj teknikleri konusunda eğitim aldım. Bu konuda eğitimin sonu yok. Dolayısıyla kendimi daha da geliştirmek için eğitim almaya, araştırma yapmaya ve kitap okumaya devam ediyorum.

HERKESE AYRI...


* Yarattığınız markanın ürünlerinin özelliklerinden bahseder misiniz? Ürünlerin hammaddelerini, organik üretim yapan çok büyük bir Avustralya firmasından alıyorum. Hepsini kendim ithal ediyorum. Ürünlerin yüzde 60'ında organik hammedde ve geri kalanında ise doğal hammaddeler kullandım. Oda parfümleri, kolonyalar ve yastık spreyleri dışındaki tüm ürünlerde parfümeride kullanılan saf aromatik öz yağları kullandım. Ürün geliştirme, araştırma ve tüm testlerini Yeditepe Üniversitesi Eczacılık Fakültesi'nde gerçekleştirdim. Kadın, erkek ve çocuklar için çeşitli ürün serileri oluşturdum. Bitkisel çaylar, lavanta keseleri, banyo yağları, scrub'lar, Mommy ve Babby serileri aisha ürünleri arasında.

* Dünya Doğayı Koruma Vakfı (WWF) ile nasıl bir ilişki içindesiniz? Aisha, sosyal sorumluluklarını gözeten bir marka. Projemizin içinde kadınlar, çocuklar ve doğa var. WWF de bu ayaklardan biri. Doğal hayatın düzenlenmesi, ormanlar ve su kaynaklarının korunmasıyla ilgili tüm projelerini desteklemek için aisha Bath&Body Serisi'ndeki her ürünün 1 YTL'si WWF'ye gidecek. Aynı şekilde Mommy Serisi'nden satın alınan her ürün, ülkenin çeşitli bölgelerinde kadınlara özel eğitim veren ve onları bilinçlendirmeyi amaçlayan Kadın İnsan Hakları İçin Yeni Çözümler Derneği'ne verilecek.

DESTEK DAİMA...

* Kadınlar için başka ne gibi çalışmalarınız var? Aisha, kadınımızın eşit eğitim ve işgücü haklarını alması için destek veriyor. Projemizin içinde; açılış davetiyemiz, belli okazyonlar için kullanacağımız tüm kağıtlarımız Mor Çatı'nın desteklediği Mor Kağıt'tan geliyor.

* Siz hayvan hakları konusunda da aktifsiniz. Bu, ailemden geliyor. Babaannemden tüm bitkilerin isimlerini ve özelliklerini öğrendim. Küçüklüğümden beri yastığımın altında lavanta kesesi olmadan uyumam. Rahmetli babam tam bir hayvanseverdi. Evsiz yavru kediler, köpekler ve kuşlarla büyüdüm. Çok şanslı ve mutlu bir çocuktum yani.

* Aisha markasının kozmetik alanında nasıl bir yere gelmesini hedefliyorsunuz? Uluslararası platformda iddialı mısınız? Markam aisha'yı, tüm ürün yelpazesiyle birlikte uluslararası pazarda başarılı olarak görmek en büyük hedefim. New York, Paris, Moskova ve Tokyo'da mağazalar açmayı hedefliyorum. Acelem yok, emin adımlar atıyorum.




DİĞER SAKLAMBAÇ HABERLERİ
Sahneden gelen servetHastalıkta ve sağlıkta
Her mevsimin modası trikoVücudunuz tepeden tırnağa...
Kalça çıkığı doğuştan...Çapkın Güzi
Hayali Kürt kızı olmak!ABD'de enerji depolayacak
50 bin YTL dağıyacakÖnce konser sonra alışveriş
Spa keyfi zamanıKüçük balerin büyüledi
Acil servisGünün menüsü
Aşk mesajlarıÇelebi Çiçek ile tarot kartları
Kısa... Kısa... Kısa...Ortopedi Uzmanı Prof. Dr.
GÜNCEL
Çisil Çisil çisil acı
Geçtiğimiz hafta dördüncü kattan atlayan 15 yaşındaki Çisil, hayat...
Motorun rotası ölüm
Başarısızlık korkutmasın
İlk gün skandalı
Nejat Usta bunu da atlatır
Tıp dünyası şaşkın
Ölüm kovalamacası
SPOR
Fatih Fatih yüzde 99 tamam
Yıldız futbolcuyla sorunlar yaşadığını belirten Dick Advocaat, "Şu...
Emre için yeni formül
Fener Ferrari ben de Massa
Terim'den alarm
Grubumuzdan lider çıkacagız
Florya'da iftar var
Higuain 10 numara
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
İSTANBUL Parçalı Bulutlu 28°C 18°C 
ANKARA Az Bulutlu 28°C 11°C 
İZMİR Az Bulutlu 29°C 17°C 
ANTALYA Az Bulutlu 32°C 22°C 
ADANA Az Bulutlu 34°C 20°C 
EKONOMİ
IMKB E: 49.067,710 D:% 0,04
DOLAR S: 1,296 D:% 0,04
EURO S: 1,788 D:% 0,36
AKTÜEL
GÜNE BAKIŞ
EKONOMİ
MAGAZİN
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon
| Saklambaç | Astroloji | Mobil Takvim | Reklam | Künye | Ana Sayfa
    Takvim Servisi
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Merkez Bilgi Grubu