Mücevheratın önemli firmalarından Goldaş, enerji üretim işine de giriyor.
Ünlü mücevherat firması Goldaş hedef büyüttü. TAKVİM'e konuşan Goldaş CEO'su Sedat Yalınkaya, Çin'de büyüyeceklerini, ayrıca enerji üretim işine de gireceklerini söyledi.
***
Goldaş, Çin'de büyüyecek Türkiye'de enerji üretecek
2010 sonunda bin 450 mağazaya ulaşmayı hedefleyen Goldaş, Çin'i öncelikli pazar seçti Mücevherat markası Goldaş, 300 milyon $'lık bir yatırımla doğalgaz enerji santrali kuracak.
Türkiye'nin önde gelen mücevherat markası Goldaş Kuyumculuk, enerji sektörüne giriyor. Enerji üretimi konusunda lisans başvurularının kabul edildiğini açıklayan Goldaş CEO'su Sedat Yalınkaya, "Antalya'da 460 megavatlık kombine çevrim doğalgaz santrali projesini hayata geçireceğiz" dedi. Enerji dağıtımı işine girmeyeceklerini sadece üretimi düşündüklerini anlatan Yalınkaya, projeye 2008 yılı sonunda başlamayı ve 300 milyon dolarlık bir yatırım yapmayı planladıklarını ifade etti. Yalınkaya, enerji alanında birkaç yeni projelerinin daha olduğunu söyledi.
'HİÇBİR İŞTE KAYBETMEDİK' Baba mesleği olan inşaat ve tekstil yerine ana iş kolunu mücevherat olarak belirlediklerini anlatan Yalınkaya, kuyumculuk işine 'Ne kaybederiz?' diye düşünerek girdiklerini ve 1993'te üretime başladıklarını kaydetti. Yalınkaya, "Çok şükür girdiğimiz hiçbir işte kaybetmedik" dedi. Çok hızlı bir mağazalaşma sürecine gireceklerini vurgulayan Yalınkaya, 2010 yılı sonu itibarıyla toplam bin 450 mağazaya ulaşmayı hedeflediklerini belirterek, şöyle konuştu: "Şu anda Türkiye'de 64, Rusya'da 21, Çin'de 9 ve Romanya'da 1 olmak üzere toplam 95 mağazamız var. Eylülde açılacak yeni mağazalarla bu sayı 100'ün üzerine çıkacak. Takı markamız Assortie mağazaları ise yıl sonuna kadar 100'e ulaşacak. Romanya'da mağazamız açıldı. Yıl içinde Çek Cumhuriyeti ve Ukrayna'da da mağaza açmayı planlıyoruz." Sedat Yalınkaya, Çin'de uzun vadede büyük hedefleri olduğunu vurgulayarak, "Çin'e yerleşmeye çalışıyoruz. İlk mağazamızı 2 yıl önce açtık. Bu yıl mağaza sayımız 20'yi geçecek. 2008'de daha da hızlanacağız. Burada çok büyük bölgesel çalışmalar yapacağız. Halkın marka bilinci çok yüksek değil. Rolex, Bvlgari, Tiffany aynı. Bence bu Türk firmaları için büyük bir şans" dedi.
İSTİHDAM ARTACAK 2006 yılı cirolarının 3 milyar 150 milyon YTL olduğunu belirten Yalınkaya, 117 milyon 419 bin dolarlık ihracat yaptıklarını söyledi. Yalınkaya, "2007'nin ilk döneminde ihracatı 6 katına çıkardık. İlk 3 ayda 819 milyon 978 bin YTL satış geliri elde ettik" diye konuştu. İnşaat alanında ise yurtdışında büyümeyi planladıklarını anlatan Sedat Yalınkaya, başta Çin'de olmak üzere yurtdışında ofis, iş merkezi inşaatı yapacaklarını ifade etti. Halen yaklaşık 700 kişiyi istihdam ettiklerini belirten Yalınkaya, grup genelinde yaklaşık yüzde 20 istihdam artışı planladıklarını sözlerine ekledi.