Ernst & Young' ın hazırladığı, 'Orta ve Doğu Avrupa Otomotiv Piyasası' başlıklı raporda, yüksek faiz oranları, cari açık, nakliye masrafları ve yakın ülkelerde artan üretim, Türkiye'nin ihracat potansiyelini zora sokabilecek dezavantajlar olarak sıralandı. Rapora göre, bu dezavantajlara karşın, Türkiye'nin güçlü bir yerel pazar ile yüksek üretim kapasitesine sahip olması, kişi başına harcanabilir gelir oranındaki artış ve otomotiv sanayiinin kendini ispat etmesi, önemli avantajlar olarak vurgulanıyor.
POTANSİYELİ YÜKSEK Türkiye'de her bin kişiye 74 otomobil düştüğünü belirten raporda bu nedenle Türkiye'nin otomotivde Avrupa'nın en fazla büyüme potansiyeline sahip ülkesi olduğuna dikkat çekildi. Rapora göre, 2011 yılında dünyada yıllık otomotiv üretimi yaklaşık 70 milyona ulaşacak. ODA ülkelerindeki toplam 30 üretim tesisinden 17'sine sahip olan Türkiye, binek araç üretiminde Rusya, Çek Cumhuriyeti ve Polonya'nın ardından 400 bini aşan üretimiyle 4'üncü sırada. Özellikle hafif ticari araç üretiminde bir çekim merkezine dönüşen Türkiye'nin, 2011 yılında Polonya'nın önüne geçmesi bekleniyor.