Sabancı: Küresel ve yerel fırsatlar var, değerlendiririz
Fransız Business Digest dergisine konuşan Güler Sabancı, 'Küresel ve yerel seviyede fırsatlar mevcut. Bu pazarlara girmemiz ya da bazı alanlarda payımızı artırmamız söz konusu' dedi.
Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, küresel ve yerel seviyede fırsatlar mevcut olduğunu ve bu pazarlara girmelerinin ya da bazı alanlarda paylarını artırmalarının söz konusu olduğunu söyledi. Fransız Business Digest dergisi, son sayısında Güler Sabancı ile yaptığı röportaja yer verdi. Sabancı Holding'den yapılan açıklamada, 'Yükselen Devlerin Kazanan Stratejileri' üst başlığı ve 'Sabancı: Uzun vadeli büyümenin şampiyonu Türk holdingi' alt başlığı ile yayınlanan röportajda, Sabancı'nın, topluluğun rekabet stratejileri ile ilgili açıklamalarda bulunduğu belirtildi. Açıklamaya göre; röportajda, hangi alanlarda rekabet yaşandığının sorulması üzerine Sabancı, içinde bulundukları sektörlerin hepsinde yerel ve çok uluslu şirketlerden kaynaklanan bir rekabetin mevcut olduğunu belirtti.
3 ALANDA BÜYÜYECEK Sabancı, sahip oldukları avantajları ise, "Türk tüketicilerinin bağlılıkları sayesinde piyasada mevcut olabilecek en iyi piyasaya giriş bariyerlerini inşa etmek, Citigroup, Toyota, Carrefour gibi çok uluslu ortakları çekmek, Türkler'in satın alma davranış biçimlerini ve motivasyonlarını ve bu ülkede işlerin nasıl yürütüldüğünü anlamak" olarak sıraladı. Topluluğun hedefleri ile ilgili olarak ise Sabancı, şöyle konuştu: "Küresel ve yerel seviyede fırsatlar mevcut ve bu pazarlara girmemiz ya da bazı alanlarda payımızı artırmamız söz konusu. Enerji, çimento ve finans hizmetleri faaliyetlerimizin artırılmasına odaklanmış durumdayız. Bununla birlikte, bu hedeflerimize yaklaştığımız andan itibaren yeni fırsatlar araştırmaktayız."