P&G Türkiye, dakikada 500'den fazla ürün satarak, 1.5 milyar YTL ciroya imza attı. Şirket yüzde 15 büyüme gösterdi.
TÜRKIYE'DEKI 20. yılını kutlayan tüketim ürünleri şirketi Procter& Gamble (P&G), 2006-2007 Temmuz mali yılında 1.5 milyar YTL'lik ciro açıkladı. Bugüne kadar ciro rakamlarını açıklamadığı için eleştirilen şirket, bu ciro ile sektöründe pazar liderliğini korudu. Türkiye pazarına 1987 yılında Mintax'a ortak olarak giren P&G, bugün 23 markayı bünyesinde bulunduruyor. 1.2 MİLYAR $ DÖVİZ 20. yıl nedeniyle düzenlenen basın toplantısında konuşan P&G Türkiye Genel Müdürü Saffet Karpat, "Bugün Türkiye'de her dakika 500'den fazla ürünümüz satılıyor. Türkiye'deki hanelerin yüzde 90'ında en az iki P&G markası bulunuyor" dedi. Türkiye'ye bugüne kadar 500 milyon dolar yatırım yaptıklarını belirten Karpat, geçen yıl yüzde 15 civarında büyüdüklerini söyledi. Türkiye'nin Orta ve Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika (CEEMEA) bölgesindeki 52 ülkede 2. sıraya yükseldiğine dikkat çeken Karpat, Gebze'deki fabrikanın üretim kapasitesi açısından 44 fabrika içinde 7'inci sırada yer aldığını kaydetti. Son 12 ayda 4 marka getirdiklerini ifade eden Karpat, Head&Shoulders kepek şampuanının 8 ayda pazar liderliğine ulaştığını vurguladı. P&G'nin Türkiye'deki üretiminin yüzde 35'inden fazlasının 25 ülkeye ihraç edildiğini anlatan Karpat, "Bebek bezi üretiminin yüzde 56'sı, hijyenik pedin yüzde 47'si, toz deterjanın yüzde 22'si ihraç ediliyor. İhracata 1995 yılında başladık. Ülke ekonomisine 1.2 milyar $'lık döviz sağladık" dedi.