Şoför esnafı yeni kurulacak hükümetten öncelikle can güvenliği istiyor. Gasp ve cinayetlerden bıkan şoförler korumalı araçlar almak için ÖTV indirimi bekliyor.
Başlarken Halkın hükümeti Seçimlere bir haftadan az bir zaman kaldı. 22 Temmuz'da sandık başına gideceğiz. 23 Temmuz'dan sonra Türkiye'de yeni bir Meclis oluşacak ve ilerleyen günlerde yeni bir hükümet kurulacak. Biz de yeni seçilecek vekillere ve görev alacak hükümete vatandaşın sesini duyurmak istedik. Toplumun değişik kesim ve meslek guruplarının beklentilerini sorduk. Onların çatı örgütlerinin görüşlerinin yanında bire bir kendileriyle de konuştuk. Halkın yeni hükümete mesajını aktarmak istiyoruz.
Taksiciler başta olmak üzere şoför esnafının da 22 Temmuz'dan sonra kurulacak hükümetten önemli beklentileri var. Toplumun önemli bir kesimini oluşturan taksiciler ve şoförler sorunlarının yeni dönemde ortadan kaldırılmasını istiyor. Şoför esnafının en büyük çatı örgütü olan Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) sorunların çözümü için birçok kez hükümet yetkilileriyle ortak çalışmalar yürüttü. Yeni kurulacak hükümetten beklentileri konusunda TŞOF'un açıklamaları şöyle:
VERGİ İNDİRİMİ: Son yıllarda hızla artan şoför ve taksicilere yönelik gasp ve öldürme olayları bu mesleği icra edenlere yönelik bazı tedbirlerin alınmasını gerektirmiştir. TŞOF bu konuda bir çalışma başlatmıştır. Kurşun geçirmeyen korumalı kabinli, klimalı ve geniş bir oturma bölümü olacak taksi üretimi için prototip hazırlanmış ve taksi üreten firmalar görüşmeler yapılmıştır. Ancak bu tip bir aracın maliyeti şoför ve taksici esnafının alım sınırlarını aştığı için üretime geçilememiştir. Aracın üretim maliyeti ÖTV ve KDV ile birlikte 40 bin YTL'yi bulmaktadır. Bunun yarısı vergidir. Taksici esnafı yeni hükümetten bu verginin bir seferlik alınmamasını talep etmektedir.
PLAKA TESCİLİ: 2918 sayılı Karayolları Trafik Yasasıyla, trafik şube ve bürolarında ve motorlu taşıt sürücü kurslarında kullanılan basılı kağıtlar ile araç tescil plakalarının basım ve dağıtım yetkisi TŞOF'a verilmiştir. Böylece, gelişigüzel, standart dışı ve her yerde plaka üretilmesinin önüne geçilmiş, sahte plaka üretimi engellenmiştir. Yeni bir tasarı ile TŞOF'a tanınan bu yetkiden vazgeçilmekte ve plakaların özel kişilerce her yerde bastırılıp dağıtılmasına ortam hazırlanmaktadır. Yeni hükümetin bu düzenlemeyi gözden geçirmesini bekliyoruz.
KORSAN ÖNLENSİN: Korsan taşımacılık yurt genelinde yaygın hale gelmiş ve nakliyeci esnafın mağduriyetine yol açmıştır. Bu konudaki denetimlerin sıklaştırılarak kayıtlı gerçek nakliyeci esnafının haksız rekabet ile karşı karşıya kalması önlenmelidir.
NAKLİYECİ UNUTULDU: 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu ve Yönetmeliği uygulamaları nedeniyle de nakliyeci esnafı zor duruma sokulmuştur. K türü yetki belgesi ücretinin 5 bin-10 bin YTL olarak uygulanması esnafın yeni kamyon almasının önünü tıkamıştır. En az 25 ton istiap haddine sahip olma şartı, nakliyeci esnafının TŞOF'a bağlı odalardan ayrılıp ticaret odalarına üye olmaları mecburiyetini getirmiştir. Söz konusu yasa ve yönetmelikten kaynaklanan uygulamaların ülkemiz gerçekleri göz önüne alınarak yeniden gözden geçirilmesi ve nakliyeci esnafının kaldırabileceği uygulanabilir düzenlemeler yapılması son derece önem arz etmektedir.