PBG Pazarlama, Strateji ve Ciro Yönetimi Başkan Yardımcısı Tulpar, Pepsi'nin Türkiye'de ilk 5 ayda yüzde 7 büyüdüğünü ifade ederek, "Toplam içecek pazarında ikinciyiz" dedi.
Pepsi Bottling Group (PBG) Pazarlama, Strateji ve Ciro Yönetimi Başkan Yardımcısı Hüseyin Tulpar, içecek pazarına toplam olarak bakmak gerektiğini belirterek, "Rekabet ne derse desin pazar payımız büyüyor. Pazarda ikinciyiz. Geçen yılın ilk 5 ayıyla karşılaştırdığımızda, bu yıl yüzde 7 büyüdük. Satış hedeflerimizin üzerinde bir performans gösteriyoruz, ikiye katlayarak büyüyoruz" dedi. Türkiye'nin dünyada üçlü rekabetin yaşandığı nadir ülkelerden biri olduğunu dile getiren Tulpar, 2001 krizinden sonra rekabetin hareketlendiğini kaydetti.
Merkeze katkı % 20 Türkiye'deki kola pazarının 3 milyar litre olduğunu belirten Tulpar, ilk 6 ayda içecek pazarının ikili hanelerde büyüdüğünü ancak büyümenin daha çok meyveli ve gazsız içeceklerde yaşandığını söyledi. Tulpar, Türkiye'de kişi başına 30 litre asitli içecek tüketildiğini, bu oranın komşu ülkelerle karşılaştırıldığında düşük olduğunu kaydetti. PepsiCo'nun 180 ülkede faaliyet gösterdiğini ve Türkiye'nin 15'inci sıralarda bulunduğunu vurgulayan Tulpar, "Amacımız ilk 10'a girmek. Hiç bir ülkede bizdeki gibi 15 milyon genç yok, bu kadar hızlı büyüme yok" diye konuştu. Tulpar, Türkiye'nin PBG'nin büyümesine katkısının yüzde 20 olduğunu ifade etti. GençTurkcell ile başlattıkları kampanyada 18.2 milyon kişiye ulaştıklarını anlatan Tulpar, "1 günde 480 bin katılım gerçekleşti. Guinnes Rekorlar Kitabı'na başvurduk" dedi.