Yazın en çok satılan ürün Hamilelik ile ilgili teknolojik çözümlerde dünya piyasasının yüzde70'ini elinde bulunduran İngilizşirketi Unipath'in ürettiği dijitalhamileliktestiClearblue'nun Türkiye temsilcisi Dr.CemÇıtlak'ın açıklamasını okuyunca ilginç bulduğum noktaları paylaşmak istedim. Doktor Bey diyor ki: "Her yıl tüm dünyada milyonlarcagebeliktesti satılıyor. Ancak yazaylarında gebelik testi satışları neredeyse ikiye katlanıyor. Türkiye'de de durum dünya ile aynı paralellikte. Yazları en çok tatildendönenkişiler gebelik testi alıyor. Korunmasızcinselilişki veya korunma yönteminin başarısız olması ya da hamile kalma isteği ençokyazaylarınınstressiz ortamında ortaya çıkıyor. Pekçokkadınyazınhamile kalıyor. Çünkü tatil gevşemeyi, eşlerletekraryakınlaşmayı sağlıyor." Yazın herkes gevşeyip, koklaşıp oynaşınca, sonucunda demek ki, gebelik testlerine koşuluyor. Belki de kışınsinir olduğun adamla yazınrelaks ortamında beraberolupbirrisk alıyorsun. Sonra da evdeuygulanangebeliktestine güveniyorsun. Bu arada, hamilelik testlerinde genel nüfusun yüzde22'sihedef kitleymiş. Öyle ya da böyle, yazınençoksatışıartanürününmayo,dondurma olmasını beklerken bu ürünün gebelik testi olması beni şaşırttı. Her ekonomik verini altında bir sosyolojikneden var, gördüğünüz gibi...