Türkiye'de organik büyümeyi tercih eden Tesco Kipa, 8 ayda 30 mağaza açmayı planlıyor. CEO King, 'Migros'a talip değiliz, yeni mağazalarla büyüyeceğiz' dedi.
Tesco Kipa CEO'su Simon King, "Tesco tüm dünyada satın alma yapabilir ancak Migros'a talip değiliz" dedi. Türkiye'de organik büyümeyi tercih ettiklerini belirten King, ABD'li perakende zinciri Wal-Mart'ın Türkiye pazarına girmesi halinde ise rekabete hazır olduklarını ifade ederek, "Rekabette deneyimliyiz. Türkiye'de başarılı olmak kolay değil ama bu başarıyı yakaladık" dedi. 300 milyon $ yatırım Tesco Kipa'nın Marmaris mağazasının açılışından önce sosyal sorumluluk projelerinin tanıtımı için düzenlenen toplantıda konuşan King, yıl sonuna kadar 300 milyon dolarlık yatırım yapmaya hazırlandıklarını, bununla Türkiye'deki yatırım miktarlarının 1 milyar doları bulacağını kaydetti. King, "40 mağazaya ulaştık. Şubat 2008'e kadar 30'a yakın mağaza daha açmayı planlıyoruz. Geçen yıla göre ciro bazında yüzde 55'lik büyüme kaydettik" dedi. Tesco Kipa, 12 ayrı alanda yürüttüğü sosyal sorumluluk projelerinde güneş enerjisinden yararlanıp, araçlarında biyodizel kullanacak. Kullanılamayacak cep telefonu ve pilleri toplayacak olan şirket, mağazalarından çevreye salınan karbondioksit oranını yüzde 50 azaltmayı hedefliyor. King, "Örneğin Marmaris mağazasında kullanacağımız sistemle doğaya yılda 150 ağaç dikmiş olacağız. 'Yeşil Puan' uygulaması başlatacağız" dedi.