Küresel ısınma ve enerji maliyetlerinin artması, ısıtma-soğutma sektöründe klima ve kombilerin kullanımını tetikledi. Çevreci ve enerji tasarrufu sağlayan ürünlerin öne çıktığı klima ve kombi pazarının büyüklüğü 3 milyar dolara ulaştı.
Türkiye pazarına ilk olarak özellikle otomotiv sektörü ile giren klima, otomobillere getirdiği konfor ile zaman içerisinde işyerlerinde de kullanılmaya başlandı. Modern tasarımlar ve pratik kullanımla birlikte klimalar son 3-4 yıldır evlere de yoğun şekilde yerleşmeye başladı. Her 100 evden sadece 3'ünde klima kullanıldığı gözönüne alındığında pazarın gelişime çok açık olduğu görülüyor. Türkiye ekonomisinin önemli dinamiklerinden biri olarak öne çıkan inşaat sektöründeki gelişmeler, aynı zamanda konforlu yaşam trendinin yükselişe geçmesi ve klimanın bir lüks olmaktan çıkıp, önemli bir ihtiyaç ürünü haline gelmesi de klima sektörünü olumlu yönde etkiledi.
CAZİP FİYATLAR Klima artık sadece ortamı soğutmak için değil, ısıtıcı hatta yeterli ısınma sağlanmayan yerlerde takviye ısıtıcı olarak kullanıyor. Özellikle kış mevsiminin çok ılıman geçtiği Güney bölgelerinde klimalar ısıtıcı olarak tercih ediliyor. Son yıllarda piyasada yaşanan yoğun rekabet klima fiyatlarının çok daha cazip bir hale gelmesine neden olurken, Türkiye'deki klima pazarının toplam büyüklüğü 1.3 milyar dolar seviyelerine ulaştı. Geçtiğimiz yıl çok büyük bir hareketliliğin olmadığı ve toplam 1 milyon 650 bin civarında split klima satışının gerçekleştiği pazarın, bu yıl daha da büyümesi bekleniyor. Küresel ısınmanın etkisiyle yaz sıcaklarının mayısta başlaması, satışların beklenenin üstünde artmasına neden oldu. Ayrıca tüketici eğilimleri ve yaşam anlayışındaki değişimin de etkisiyle, 2007 yılında pazarın en az yüzde 10 büyüyeceği öngörülüyor. HAKSIZ REKABET VAR Sektörde en büyük sorun Çin kökenli ucuz ve kalitesiz klimaların haksız rekabet yaratması. Çin'de üretilen klimalara yüzde 25 anti damping vergisi uygulansa da Türkiye'de satış yapan küçük ölçekli firmalar, Çin'deki firmalarla anlaşarak üretimi Çin dışında Maleyza ve Filipinler gibi ülkelerde yapıyormuş gibi gösteriyor. Böylece, bu firmalar antidamping vergisine takılmadan, ürünlerini ülkeye sokmaya devam ediyor.