Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Saklambaç | Astroloji | Arşiv | Ana Sayfa
Bugün: 19 Haziran 2007  
KONUYLA İLİŞKİLİ DİĞER YAZILAR
Klima ve kombide tasarruf devri
Klimada son trendler
Kombide rekabet 'yoğuşmalı'ya kaydı
Bosch hem serinletiyor hem de çevreyi koruyor
Bosch B1ZMA/I 12005'in özellikleri

Klima ve kombide tasarruf devri

Küresel ısınma ve enerji maliyetlerinin artması, ısıtma-soğutma sektöründe klima ve kombilerin kullanımını tetikledi. Çevreci ve enerji tasarrufu sağlayan ürünlerin öne çıktığı klima ve kombi pazarının büyüklüğü 3 milyar dolara ulaştı.



Türkiye pazarına ilk olarak özellikle otomotiv sektörü ile giren klima, otomobillere getirdiği konfor ile zaman içerisinde işyerlerinde de kullanılmaya başlandı. Modern tasarımlar ve pratik kullanımla birlikte klimalar son 3-4 yıldır evlere de yoğun şekilde yerleşmeye başladı. Her 100 evden sadece 3'ünde klima kullanıldığı gözönüne alındığında pazarın gelişime çok açık olduğu görülüyor. Türkiye ekonomisinin önemli dinamiklerinden biri olarak öne çıkan inşaat sektöründeki gelişmeler, aynı zamanda konforlu yaşam trendinin yükselişe geçmesi ve klimanın bir lüks olmaktan çıkıp, önemli bir ihtiyaç ürünü haline gelmesi de klima sektörünü olumlu yönde etkiledi.

CAZİP FİYATLAR
Klima artık sadece ortamı soğutmak için değil, ısıtıcı hatta yeterli ısınma sağlanmayan yerlerde takviye ısıtıcı olarak kullanıyor. Özellikle kış mevsiminin çok ılıman geçtiği Güney bölgelerinde klimalar ısıtıcı olarak tercih ediliyor. Son yıllarda piyasada yaşanan yoğun rekabet klima fiyatlarının çok daha cazip bir hale gelmesine neden olurken, Türkiye'deki klima pazarının toplam büyüklüğü 1.3 milyar dolar seviyelerine ulaştı. Geçtiğimiz yıl çok büyük bir hareketliliğin olmadığı ve toplam 1 milyon 650 bin civarında split klima satışının gerçekleştiği pazarın, bu yıl daha da büyümesi bekleniyor. Küresel ısınmanın etkisiyle yaz sıcaklarının mayısta başlaması, satışların beklenenin üstünde artmasına neden oldu. Ayrıca tüketici eğilimleri ve yaşam anlayışındaki değişimin de etkisiyle, 2007 yılında pazarın en az yüzde 10 büyüyeceği öngörülüyor.

HAKSIZ REKABET VAR

Sektörde en büyük sorun Çin kökenli ucuz ve kalitesiz klimaların haksız rekabet yaratması. Çin'de üretilen klimalara yüzde 25 anti damping vergisi uygulansa da Türkiye'de satış yapan küçük ölçekli firmalar, Çin'deki firmalarla anlaşarak üretimi Çin dışında Maleyza ve Filipinler gibi ülkelerde yapıyormuş gibi gösteriyor. Böylece, bu firmalar antidamping vergisine takılmadan, ürünlerini ülkeye sokmaya devam ediyor.




DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
Koç, Migros'u satıyor 4...Borsalar rekor kırdı...
'Dev giyim markalarının...Aygaz, aşı odalarını yeniliyor
Asgari ücrette 9 AB...Babacan: İstihdamı...
'Çin'le ticaretimiz 50...Hükümetten seçim öncesi...
TÜSİAD, liderlere...3G ihalesi bir daha...
İstanbul, 3 basamak ucuzladıFaktoringciler bir ayda...
Bankacılıkta artan...MASAK, terörü finanse...
Aciz vesikalı kredi...
SAKLAMBAÇ
Geçen Geçen yıllarıma üzülüyorum
Yıllardır Adnan Hoca'ya karşı büyük bir mücadele veren Ebru Şimşek...
Kepçe kulaktan kurtulabilir
Kaybetmekten çok korkuyorlar
Aile de Esra'ya aşık
Küçük Travolta beyazperdede
Ayrıldılar
Yanlış saat başına iş açtı
AKTÜEL
Zafer Zafer bizim oldu
New York'ta, Türkiye Başkonsolosluğu'nun büyük zaferi... Birleşmiş...
Yalanların dozu kaçtı
Paris'e müthiş teklif
Komşu'da dayak skandalı
Yeni konsey umudu
Royal'in şaşırtan ayrılığı
Rumlar atağa kalktı
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
İSTANBUL Parçalı Bulutlu 30°C 22°C 
ANKARA Parçalı Bulutlu 31°C 18°C 
İZMİR Az Bulutlu 34°C 25°C 
ANTALYA Parçalı Bulutlu 33°C 24°C 
ADANA Parçalı Bulutlu 32°C 21°C 
EKONOMİ
IMKB E: 46.367,590 D:% 0,86
DOLAR S: 1,305 D:% -0,72
EURO S: 1,749 D:% -0,54
MAGAZİN
SPOR
GÜNE BAKIŞ
GÜNCEL
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon
| Saklambaç | Astroloji | Mobil Takvim | Reklam | Künye | Ana Sayfa
    Takvim Servisi
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Merkez Bilgi Grubu