Ford, Mondeo ile 'binek'teki payını yüzde 10'a çıkaracak
Ticari araçtaki liderliğine karşın, binekte yüzde 8.5 pazar payına sahip olan Ford, 2007 sonuna kadar satacağı 2 bin 500 yeni Mondeo ile payını yüzde 10'a çıkarmayı hedefliyor.
1993 yılından beri üretilen ve şu ana kadar Avrupa'da 4 milyon müşteriye ulaşan Ford'un CD segmentindeki otomobili Mondeo, Türkiye'de istenen satış rakamına ulaşamadı. Türkiye'de yıllardır 'ticari araç' kimliğiyle bilinen Ford'un, Focus ve Fiesta satışları da düşük kaldı. Ford şimdi Türkiye'de geçtiğimiz ay pazara sunduğu yeni Mondeo ile değişim sürecine girerken, binek otomobildeki iddiasını da yukarıya taşımayı hedefliyor. Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Aykut Özüner, yeni Mondeo'nun pazara sunulduğu geçtiğimiz aydan bu yana 330 adet satıldığını belirterek, 2007 yılsonuna kadar 2 bin 500 adet satmayı hedeflediklerini söyledi. Ford'un şu anda binek pazarında yüzde 8.5 paya sahip olduğuna dikkat çeken Özüner, yeni Mondeo sayesinde yılsonunda pazar payını yüzde 10'a yükseltmeyi hedeflediklerini vurguladı. Yeni Mondeo'nun 1.6 litre motorlu CD segmentinde konumlandığını ve bu sınıfın pazar payının yüzde 68 civarında olduğunu belirten Özüner, Opel'in Vectra, Toyota'nın Avensis, VW'nin Passat ve Peugeot'nun 407 modelleriyle temsil edildiğini söyledi. Özüner, "CD segmentindeki satışların yüzde 70'i 1.6 lt. motordan oluşuyor. Yeni Mondeo fark yaratacak" dedi.